8 راه برای تقویت سیستم ایمنی بدن

صفحه اصلی/بلاگ/8 راه برای تقویت سیستم ایمنی بدن

8 راه برای تقویت سیستم ایمنی بدن

ما در این از فوردی پرو قصد داریم تا راه کارهایی را برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس آنفولانزا ارائه کنیم. با ما همراه باشید.

ویروس سالانه افراد در همه گروه های سنی مختلف را درگیر می کند. علائم آنفولانزا شامل سرفه، آبریزی بینی، تب، لرز، درد بدن و سر درد است. علائم می تواند خفیف یا شدید باشد و به طور معمول از یک تا 2 هفته ادامه یابد.
آنفولانزا ممکن است برای بعضی افراد مشکلات جدی ایجاد نکند اما در عوض برای افراد 65 سال و بالاتر احتمال عوارض وجود دارد. دلیل این امر این است که بدن افراد مسن تر سیستم ایمنی ضعیف تری دارد.
اگر بالای 65 سال سن دارید در اینجا می توانید برای تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از آنفولانزا و عوارض ناشی از آن اقدام کنید.

1- واکسیناسیون آنفولانزا را دریافت کنید

واکسیناسیون آنفولانزای سالانه می تواند خطر ابتلا به عفونت 40 تا 60 درصد کاهش دهد.
تا دو هفته اثر واکسن آنفولانزا موثر است. این واکسن با تحریک سیستم ایمنی برای ایجاد آنتی بادی کار می کنند.

2- یک رژیم غذایی سالم داشته باشید

داشتن یک رژیم غذایی سالم و سرشار از مواد غذایی روش دیگری برای تقویت سیستم ایمنی بدن است تا بتواند با ویروس ها مقابله کند. این شامل خوردن های یک رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات است که حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها برای تقویت سلامت است.
میزان مصرف قند، چربی و غذایهای فرآوری شده را کاهش داده و گوشت بدون چربی را انتخاب کنید.

3- برای تقویت سیستم ایمنی بدن ورزش کنید

فعالیت بدنی شدید با افزایش سن می تواند دشوارتر شود، اما این بدان معنا نیست که شما باید کاملاً از حرکت خودداری کنید، فعالیت بدنی منظم می تواند سیستم ایمنی شما را در مقابله با عفونت ها و ویروس ها کمک کند. حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی به مدت 3 روز در هفته انجام دهید.

تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس آنفولانزا - فوردی پرو

4- سطح استرس خود را پایین بیاورید

استرس مزمن می تواند بر سیستم ایمنی بدن شما اثر بگذارد و اثر بخشی آن را کاهش دهد. بدن در هنگام استرس تولید کورتیزول را افزایش می دهد. این هورمونی است که به بدن در شرایط استرس زا مقابله می کند.
استرس کوتاه مدت به بدن آسیب نمی رساند از طرف دیگر استرس مزمن باعث کاهش پاسخ سیستم ایمنی می شود و شما را مستعد به ابتلاء به ویرووس ها و بیماری ها می کند.

5- برای مقابله با آنفولانزا خواب فراوان داشته باشید

کمبود خواب باعث کاهش کارایی سیستم ایمنی بدن می شود. حداقل در شبانه روز هفت و نیم تا 9 ساعت خواب داشته باشید.

6- وزن سالم خود را حفظ کنید

اگر اضافه وزن دارید، افزایش فعالیت بدنی و تنظیم رژیم غذایی می تواند به شما در کاهش وزن اضافه کمک کند. هم فعالیت بدنی و هم رژیم غذایی سالم می تواند التهاب را کاهش داده و سیستم ایمنی را سالم و قوی نگه دارد.

7- برای تقویت سیستم ایمنی بدن سیگار را ترک کنید

مواد شیمیایی موجود در سیگار به ریه شما آسیب می رساند و خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن خود، سیگار را ترک کنید.

8- وقت خود را در بیرون از منزل بگذرانید

ویتامین D همچنین به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. باید مرتب در معرض آفتاب قرار بگیرید.

2020-03-16T10:48:56+03:30مارس 16th, 2020|بلاگ|بدون ديدگاه

ثبت ديدگاه