روزه و ورزش - فوردی پرو

آیا ورزش در ماه رمضان بی خطر است؟

اگر قصد دارید که در ماه رمضان به خاطر روزه گرفتن ورزش و تمرین را کنار بگذارید باید بگویم که باید در این مورد تجدید نظر بکنید. زیرا کارشناسان بر این عقیده اند که ورزش و روزه را می توان با هم پیش برد. ما در این مقاله از فوردی پرو، نکاتی را در مورد چگونگی حفظ برنامه های تمرین خود در حین روزه گرفتن در طول ماه مبارک رمضان ارائه می کنیم:

ورزش و روزه داری:

برای کسانی که فکر می کنند ورزش در ماه رمضان کاری غیرممکن است، باید بگوییم که در حین روزه گرفتن، ورزش کردن کاری سالم و بدون خطر است. شما می توانید با اطمینان به اینکه هیچ ضرری به بدن شما نمی رسد روزه بگیرید و ورزش کنید.  به گفته دکتر جاوید شاه متخصص پزشک در دبی، ورزش در حالی که روزه هستید ممکن است در واقع مغز، سلول های عصبی و الیاف ماهیچه های ما را بیولوژیکی جوان نگه دارد.

دکتر جاوید به نشریه خلیج تایمز گفت:”هنگامی که ما در حین روزه گرفتن ورزش می کنیم، بدن ما را مجبور به ریختن چربی می کند، زیرا فرایندهای چربی سوزی بدن ما توسط سیستم عصبی سمپاتیک کنترل می شود که به نوبه خود با ورزش و کمبود غذا فعال می شود.”

دستیار مدیر تناسب اندام و مربی شخصی در بدنسازی و باشگاه بدنسازی تناسب اندام شو (sho) گفت که ورزش کردن در حین روزه گرفتن می تواند به حفظ وزن بدن کمک کند او در ادامه می گوید: “ورزش نباید در ماه رمضان متوقف گردد، این به شما کمک می کند تا وزن خود را کنترل کنید و سالم بمانید.”

بهترین زمان برای ورزش در هنگام روزه داری چه زمانی است؟

دکتر جاوید پیشنهاد می کند که ورزش و تمرین پس از نماز در شب زمان خوبی است، زیرا می توانید غذا و آب کافی را در طول تمرین و ورزش دریافت کنید. حتی فرد می تواند انواع آب میوه ها را در طول تمرین دریافت کند.

ورزش کردن در ماه رمضان - فوردی پرو

شو می گوید: “تمرین ورزشی یک ساعت پیش از افطار به شما انعطاف پذیری می دهد و همچنین سیستم ایمنی بدن فرد را تقویت می کند.”

چه نوع ورزش هایی در ماه رمضان باید انجام شود؟

ورزش های پر فشار که ضربان قلب را بالای 150 ضربه در دقیقه می برد در این ماه ممنوع است. به شما توصیه می کنیم که ورزش های آرام یا متوسط را در طول این ماه انجام بدهید.

کارشناسان پیشنهاد می کنند که پیاده روی ملایم، درجا زدن با سرعت کم را امتحان کنید.

علاوه بر این ها، داشتن یک رژیم غذایی متعادل و مصرف مقدار کافی مایعات نیز برای کمک به حفظ روال ورزش سالم در طول این ماه ضروری است.

مصرف کربوهیدرات ها در زمان سحر پیشنهاد می شود که به ماندگاری انرژی فرد در طول روز کمک می کند. مصرف رژیم های غذایی سرشار از پروتئین پس از شکستن روزه به بدن کمک می کند تا خودش را بازسازی کند و جوان بماند.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

در حال بارگیری کپچا ...