انعطاف پذیری بدن - فوردی پرو

چگونه بدن انعطاف پذیری داشته باشیم؟

انعطاف پذیری بدن (Flexibility)، به معنای حرکت گروهی از مفاصل به سادگی در سراسر دامنه حرکتی خود بدون هرگونه محدودیت است. جهت افزایش انعطاف بدنی از حرکات کششی استفاده می شود.

بسیاری از افراد فکر می‌کنند حرکات کششی و انعطاف‌ پذیری بدن مختص ورزشکاران است. اما به جرأت به شما می‌گوییم لازم است هر فرد بدنی انعطاف‌پذیر داشته باشد.

حرکات کششی انعطاف‌پذیری را افزایش می‌دهد. بهترین زمان برای انجام حرکات کششی بعد از گرم کردن بدن است. حرکات کششی جریان خون را افزایش می‌دهد و دمای عضلات را بالا می‌برد.

کشیدن عضلات سرد باعث آسیب دیدگی و پارگی بافت‌های ماهیچه‌ای می‌شود. بنابراین باید بعد از گرم کردن بدن حرکات کششی را انجام داد.
انعطاف‌پذیری، گردش خون، سلامت عضلات و استقامت را بهبود بخشیده. انعطاف‌پذیری می‌تواند به جلوگیری از آسیب کمک کند و شاید حتی از ورم مفاصل و پوکی استخوان جلوگیری کند.

عوامل موثر بر انعطاف بدنی

ساختار بدنی فرد و اینکه چقدر تمرین می‌کند. آشکارترین عوامل در انعطاف پذیری شامل ساختار بدنی می‌شود. یک ورزشکار به طور کلی، کنترل کمی روی این عامل دارد، اما به هر حال ساختار بدنی، عامل مهمی در تعیین پتانسیل شما در انعطاف پذیری بدن است.

ساختار بدنی فرد

سن و انعطاف
به طور کلی، سن شما هر چه بالاتر برود، انعطاف پذیری کمتری خواهید داشت. این مسئله به خصوص اگر سبک زندگی یکجا نشینی داشته باشید، پُررنگ‌تر خواهد شد.
جنسیت
بدن خانم‌ها معمولاً انعطاف پذیرتر از آقایان است. به ندرت پیش می‌آید یک بدنساز خانم نیاز به تمرین ا%D

دیدگاه ها بسته شده اند.