تناسب اندام

تناسب اندام با ورزش های کششی

حرکات کششی باعث باز شدن گرفتگی هایی از جمله همستریگ و ماهیچه ها می شود. حرکات کششی شاید هیجان‌انگیزترین بخش از تمرین‌های ورزشی نباشند، ولی برای یک برنامه‌ی حرفه‌ای تناسب اندام ، انجام تمرین‌های انعطاف‌پذیری به اندازه‌ی تمرین‌های کاردیو یا هوازی و تمرین‌های قدرتی اهمیت دارد. قرار دادن برخی تمرین‌های حرکت کششی در برنامه‌ی ورزشی‌تان به بهبود انعطاف‌پذیری، کاهش گرفتگی و در نهایت افزایش اثر گذاری و امنیت کلی فعالیت بدنی کمک خواهد کرد.

 

استفاده از وسیله هایی مانند 4dpro برای انجام ورزش تاثیر بسزایی در سرعت رسیدن به تناسب اندام میگذارد. توصیه ما این است که اگر می خواهید با سرعت بیشتری به تناسب اندام برسید، از وسایل جانبی استفاده کنید. وسایل جانبی ای مانند 4dpro بر خلاف دیگر ابزار ورزشی، جوری طراحی شده است که حتی در مواقع خستگی نیز از سرعت شما در انجام حرکات نمی کاهد. علاوه بر این باعث می شود این ورزش که نسبت به ورزش های دیگر هیجان انگیز نیست، برای شما به یک سرگرمی تبدیل شود و شما در طول برنامه ورزشی تان، انگیزه تان را از دست ندهید.

در این مقاله قصد داریم توضیحاتی راجب حرکات کششی و اهمیت آن در تناسب اندام به شما ارائه دهیم.

تناسب اندام

 

انجام حرکات کششی برای سلامتی و تناسب اندام

درست است که حرکات کششی نه آن‌چنان جذاب هستند و نه حرکات سختی به نظر می‌رسند،‌ و شاید هم به اندازه‌ی دویدن یا حرکات ورزشی شدید و با فاصله (HIIT) پرفشار نباشند. و به گفته‌ی سیرلسون: “ ‌انجام‌شان راحت نیست و وقت‌گیر است،‌ و به خاطر همین، آدم‌ها معمولا علاقه‌ای به آن‌ها ندارند. با این حال، نباید با انجام تمرین‌های قدرتی و کاردیو، بدون انجام حرکات کششی، خودتان را در معرض آسیب و درد قرار دهید”. با انجام انواع تمرین‌های ورزشی که باعث انقباض (و کوتاه شدن) ماهیچه‌ها می‌شوند، و عدم انجام تمرین‌های کششی (برای کشیده شدن آن‌ها)، ماهیچه‌های‌تان دچار عدم تعادل می‌شوند. به هم ریختن تعادل بدن احتمال خطر آسیب‌دیدگی را افزایش می‌دهد. زیرا باعث می‌شود برخی از ماهیچه‌ها و مفاصل مجبور شوند جور سایر ماهیچه‌هایی را بکشند که دچار گرفتگی بیش از اندازه شده‌اند و به درستی کار نمی‌کنند. این مسئله به بروز درد و ناراحتی منجر می‌شود.

هم‌چنین، وقتی ماهیچه‌های‌تان آزاد و راحت باشند، کم‌تر دچار محدودیت می‌شوند. این مسئله به شما امکان می‌دهد بتوانید آن‌ها را با دامنه‌ی حرکتی کامل تکان دهید. برای مثال، افزایش دامنه‌ی حرکتی باسن و زانوها، در انجام حرکت اسکات، کمک‌تان می‌کند که به بهترین شکل ممکن پایین بروید. در نهایت، داشتن دامنه‌ی حرکتی بیش‌تر شما را قادر می‌سازد انواع بیش‌تری از تمرین‌های ورزشی را انجام دهید  و البته، آن‌ها را به درستی انجام دهید.

تناسب اندام

 

اهمیت حرکات کششی

چارلی اتکینز، متخصص فعالیت‌های قدرتی و استقامتی، و مربی مرکز سول انکس در شهر نیویورک، و خالق مجموعه‌های آموزشی LE Stretch معتقد است برای آن‌که میزان اهمیت انجام حرکات کششی را در زندگی روزمره به آدم‌ها نشان دهیم، به جای واژه‌ی انعطاف‌پذیری باید از واژه‌ی تحرک‌پذیری ( به معنی توان به حرکت در آوردن اعضای بدن ) استفاده شود. به گفته‌ی وی، “‌منظور من از این جمله این است که با افزایش سن، انجام کارهای معمولی در زندگی روزمره نظیر خم شدن برای بستن بند کفش، بالا رفتن از پله‌ها، برداشتن نوزادتان از روی زمین، یا حتی بلند شدن از روی مبل هم سخت می‌شود.‌” بهبود تحرک‌پذیری کمک‌تان می‌کند بتوانید این فعالیت‌های معمولی روزمره را آسان‌تر انجام دهید؛ یعنی به قول اتکینز، “‌می‌توانید آزادانه‌تر حرکت کنید.‌”

خوشبختانه، بهبود انعطاف‌پذیری یا تحرک‌پذیری آن‌چنان هم سخت نیست. فقط کمی زمان نیاز دارد. کافی است حرکت‌های کششی و انعطاف‌پذیری زیر را که اتکینز در تصاویر زیر نمایش می‌دهد به برنامه‌ی ورزشی‌تان اضافه کنید تا تنش ماهیچه‌های‌تان آرام شود و تحرک‌پذیری‌تان نیز افزایش یابد به این ترتیب، می‌توانید در هنگام انجام تمرین‌های ورزشی و هم‌چنین انجام فعالیت‌های روزمره‌تان آزادانه‌تر حرکت کنید.

فهرست تمرینات با 4dpro

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

در حال بارگیری کپچا ...