لاغر شدن - فوردی پرو

عوامل موثر در لاغر شدن

طیف وسیعی از عوامل بر لاغر شدن افراد تاثیر می گذارد، که در این مقاله از فوردی پرو به بررسی این عوامل می پردازیم. با ما همراه باشید.

محیط زیست: برخی از افراد در محیط های بدون پیاده رو یا فضای سبز زندگی می کنند که این امر باعث می شود ورزش سخت تر شود.
*ژنتیک: عوامل ژنتیکی نیز بر نحوه ذخیره چربی در بدن و سوخت و ساز آن تاثیر می گذارد.
*بیماری مزمن: برخی از بیماری های مزمن مثل بیماری های قلبی می توانند باعث افزایش وزن شوند یا ورزش کردن را به امری دشوار برای فرد بیمار تبدیل کنند.
*داروها: برخی داروها مثل داروهای ضد افسردگی باعث افزایش وزن در برخی افراد می شود.
لاغر شدن به طور معمول یک روند کند است و به صبر و پشت کار نیاز دارد.
افرادی که رژیم غذایی سالمی را دنبال می کنند و به طور مرتب ورزش می کنند راحت تر کاهش وزن دارند اما اگر این دسته از افراد هم در کاهش وزن دچار استپ شده اند باید با پزشک صحبت کنند. پزشک می تواند در شناسایی عواملی که ممکن است مانع یا محدودکننده کاهش وزن باشد کمک کند.
بسیاری از کارشناسان پیشنهاد می کنند که سوزاندن 3500 کالری از طریق ورزش منجر به لاغر شدن می شود با این حال محققان موسسه مالی بهداشت نشان می دهند که این مهم نمی تواند علت تغییر متابولیسم در افراد مختلف باشد.
متابولیسم به واکنشهای شیمیایی در بدن اشاره دارد که به تبدیل غذا به انرژی کمک می کند بسیاری از عوامل بر سرعت متابولیسم شخصی از جمله سن و میزان فعالیت آنها تاثیر می گذارد.ابزاری برای برنامه ریزی بدن ایجاد کرده است که به شما کمک می کند تا میزان فعالیت فرد برای لاغر شدن را انجام دهد.

مهمترین تمرینات قلبی برای لاغر شدن

در جدول زیر برخی از نشانه ها مبنی بر اینکه چند کالری فعالیت های مختلف ممکن است بسوزاند را ارائه می دهد. این تعداد نشانگر کسی است که وزن آن 134 پوند است.

کاهش وزن با ورزش های کاردیو - فوردی پرو

مقایسه کاردیو با سایر ورزش ها در فرایند لاغر شدن

در فرایند لاغر شدن ورزش با شدت بالا در فواصل منظم تاثیر بسیار در کاهش وزن دارد. این شامل انجام حرکات کوتاه با فعالیت شدید با شدت زیاد است . معمولا استراحت های مختصر یا ورزش با شدت کمتر بین قسمت های با شدت زیاد وجود دارد.
تمرینات قدرتی و استقامتی به بدن کمک می کند تا چربی را به ماهیچه و عضله تبدیل کند. همین امر باعث کاهش چربی بدن و بهبود عملکرد کلی بدن می شود.

نکات کلی

برخی از نکات را در لاغر شدن از طریق ورزش باید رعایت کنید:
*انجام ورزش لذت بخش: ورزش نباید کسل کننده باشد ورزش هایی که انجام می دهید میتواند اشکال مختلفی داشته باشد از رقصیدن تا ورزش های تیمی
*ورزش در فضای باز: هوای تازه در لذت بردن از ورزش بسیار تاثیرگذار است. در ضمن رایگان نیز است و شما نباید هزینه ای پرداخت کنید.
*پیوستن به یک دوست: ورزش کردن با شخص دیگری مثلا یک دوست می تواند به افزایش انگیره منجر شود.
*تهیه یک برنامه تمرین هفتگی: برخی افراد متوجه می شوند که پیروی از یک برنامه به آنها کمک می کند تا انگیزه داشته باشند.
*گرم شدن و کشش: گرم کردن قبل از ورزش و سرد کردن بعد از ورزش بسیار مهم است و می تواند به کاهش خطر آسیب دیدگی کمک کند.
*شرکت در مسابقات و فعالیت های محلی: ثبت نام در یک فعالیت خیریه یا ورزشی کردن در یک جمع بسیار سرگرم کننده و انگیزشی باشد.
پیروی از یک رژیم غذایی سالم برای لاغر شدن ضروری است. در عوض، فرد باید از غذاهای فراوری شده، قندی یا چرب پرهیز کرده. غذاهای کامل و سبزیجات را در رژیم غذایی خود قرار دهید. لاغر شدن به زمان نیاز دارد.

به صبر نیاز دارد و می تواند گاها فرایندی ناامیدکننده باشد. سازگار بودن با برنامه بسیار اهمیت دارد. و باید بدانید که تغییرات چشمگیر یک شبه اتفاق نمی افتد.

خلاصه

هیچ چیز دقیقی وجود ندارد که به شما جواب بدهد که چه مقدار ورزش قلبی برای کاهش وزن موثر است. با این حال، ابزارهایی در دسترس هستند که می توانند برنامه های مختلف را برای افراد مختلف ایجاد کنند.
ورزش های کاردیو برای لاغر شدن و سالم ماندن بسیار عالی است.

دیدگاه ها بسته شده اند.