سرد کردن بعد از ورزش و تآثیر آن بر جریان خون - فوردی پرو

سرد کردن بدن بعد از ورزش چه فوایدی دارد؟

ورزشکاران معمولا به گرم کردن بدن قبل از ورزش خیلی توجه می‌کنند اما به سرد کردن بدن بعد از ورزش توجهی ندارند در صورتی که این کار اهمیت زیادی دارد. انجام این ورزش ها به بدن کمک می کند تا به آرامش برسد و به مرحله استراحت باز گردد همچنین اجرای این مرحله بهترین راه برای کاهش خستگی و درد عضلانی به دنبال یک فعالیت ورزشی شدید است شما هرگز نباید از انجام این مرحله صرف نظر کنید. ما در این مقاله از فوردی پرو قصد داریم تا شما را با فواید سرد کردن بدن بعد از ورزش آشنا کنیم.

فواید سرد کردن

  1. سرد کردن از تجمع خون جلوگیری می‌کند و خون را به قلب باز می‌گرداند و مانع تجمع خون در عضلاتی می‌شود که مورد تمرین واقع شده‌اند.
  2.  ضربان قلب را به تدریج، کاهش می دهد.
  3.  باعث می شود تا مغز، به دریافت میزان کافی خون و اکسیژن ادامه دهد، و به این روش از غش کردن جلوگیری می کند.
  4.  میزان لاکتیک اسید خون را کاهش می دهد.
  5.  به کاهش درد عضلات پس از تمرین هم کمک می‌کند.
  6.  کاهش گرفتگی و درد عضلانی.
  7.  کاهش سطح آدرنالین در خون.
  8. کاهش تدریجی درجه حرارت بدن.
  9. سرد کردن از بروز آسیب دیدگی در ورزش جلوگیری می کند. کشیدگی‌ها، پارگی‌ها و آسیب در عضلات پایینی کمر، عضلات خم کننده مفصل ران، زانوها، عضلات همسترینگ و چهارسر برخی از شایع‌ترین آسیب‌های ورزشی هستند.
  10. هر دو مرحله گرم کردن و سرد کردن کمک می کنند تا انعطاف پذیری بدن افزایش یابد و خستگی بعد از تمرین کاهش یابد و در نهایت از آسیب در حین ورزش و یا تمرین جلوگیری کنند

سرد کردن بعد از ورزش - فوردی پرو

پس از انجام تمرینات ورزشی خود، پنج تا 10 دقیقه را به سرد کردن بدن اختصاص دهید.سرد کردن زمانی خوب محسوب می‌شود که ضربان قلب به تدریج کاهش یابد و سرعت حرکت به تدریج کم شود. سرد کردن می‌تواند همراه با حرکات کششی باشد.

اختصاص چند دقیقه اضافی به پایان تمرینات ورزشی شاید اندکی وقت گیر و آزار دهنده به نظر برسد، اما فواید آن تحمل این مدت زمان اضافی را ارزشمند می کند.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

در حال بارگیری کپچا ...