نکات مهم برای دویدن روی تردمیل-فوردی پرو

نکات مهم برای دویدن بر روی تردمیل

تاریخچه ی تردمیل

تردمیل حدود 4 هزار سال پیش توسط بشر در مباحث مهندسی و تولید نیرو مورد استفاده قرار می گرفت و بعدها مهندس مکانیک انگلیسی، «سر ویلیام کابیت» در سال 1818 برای مجازات زندانیان در زندان «باریسنتادموندز» را در شهرسنان سافک انگلستان ساخت. در سال 1952 دکتر «رابرت بروس» در دانشگاه واشنگتن اولین تردمیل را برای تشخیص و بررسی بیماری های قلبی و تنفسی اختراع کرد و پس از آن، دکتر «کنت کوپر» نتایج و فواید تحقیقات تمرینات هوازی را در سال 1968 به چاپ رساند. پس از او نیز «ویلیام استواب» که از کتاب ایروبیک او الهام گرفت، تردمیل را برای ورزش در منزل طراحی و شروع به تولید انبوه آن کرد. امروزه، جدیدترین تردمیلی که در زمینه درمانی و آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد، تردمیل «ضدجاذبه» است که تمامی فشارهای واردشده بر بدن را از بین می برد.

امروزه تردمیل در همه جا، از جمله بیمارستان ها، مطب پزشکان و فیزیوتراپیست ها، مراکز درمانی، اماکن ورزشی، سالن های ورزشی نیروهای نظامی، آتشنشانی، دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و منازل به کار برده می شود. با توجه به موارد مورداستفاده، تردمیل های گوناگونی در بازار می توان یافت. بعضی از آنها برای کارهای تحقیقاتی، درمانی و قهرمان سازی استفاده می شوند که قابلیت های خاصی دارند و متخصصان کنار افراد حضور دارند بنابراین به اهداف مطلوب بدون خطر دست می یابند اما بعضی از تردمیل ها قابلیت های اندکی دارند و در باشگاه و منازل یافت می شوند که کارشناس و متخصص کنار فرد (به خصوص در منزل) حضور ندارد و همین امر سبب بروز حوادث و آسیب های ناگواری برای افراد می شود مانند دختر قهرمان بوکس سنگین وزن جهان «مایک تایسون» که بر اثر سقوط از تردمیل جان خود را از دست داد.

دویدن روی تردمیل

نکات مهم 

۱- هرگز با پاهای برهنه بر روی تردمیل پیاده روی نکنید و یا ندوید و حتما باید کفش‌های مخصوص دویدن را پوشیده باشید، چراکه خطر بالای آسیب دیدگی را در بر خواهد داشت.

۲- شروع حرکت و پایان حرکت بر روی تردمیل همواره با سرعت بسیار آهسته انجام شود.

۳- همواره گیره ایمنی دستگاه را به خود متصل کنید.

۴- در صورتی که حین دویدن احساس سرگیجه و یا سیاهی رفتن چشم‌ها را دارید، بلافاصله تمرین را متوقف کنید.

۵- همواره گرم کردن (Warm Up) و سرد کردن (Cool Down) با سرعت‌های پایین صورت بگیرد.

۶- هنگام دویدن روی تردمیل از گرفتن دستگیره خودداری کنید، چراکه باعث افزایش شانس آسیب دیدگی شما می‌شود. در صورتی که نمی‌توانید بدون گرفتن دستگیره بدوید، سرعت شما نامناسب است.

۷- از اشتباهات شایع در حین دویدن روی تردمیل، کوتاه کردن قدم‌ها و تند‌تر کردن سرعت قدم‌ها (Over Striding) به علت استرس ناشی از افتادن از روی دستگاه است که باید از آن اجتناب کرد.

۸- همواره سعی شود که فرود پا بجای پاشنه بر روی سینه پا باشد.

۹- از آنجا که جهت حرکت تردمیل به سمت عقب و جهت حرکت پای شما به سمت جلو است، همواره سعی کنید برای جلوگیری از ایجاد نیروی مخالف (Shearing Force) روی مچ و زانو‌ها، فرود پا‌ها تقریبا در زیر مرکز ثقل بدنتان باشد و خیلی جلو‌تر از بدن، پا‌هایتان فرود نیاید.

۱۰- مرتبا برنامه سرعت و شیب دستگاه را تغییر دهید تا بدنتان به یکنواختی دستگاه عادت نکند.

۱۱- هرگز به طور ناگهانی در حین دویدن، از دستگاه پایین نیایید.

۱۲- از دویدن طولانی مدت بر روی شیب‌های بالا‌تر از ۶ تا ۷ خودداری کنید و حتما بعد از حدود ۵ دقیقه، شیب را کاهش دهید تا از فشار مضاعف بر روی کمر و زانو‌ها خودداری کنید. البته پیاده روی‌های قدرتی بر روی شیب‌های بالا مشکلی در پی نخواهد داشت.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

در حال بارگیری کپچا ...