ورزش های مضر برای دیسک کمر-فوردی پرو

چه ورزش هایی برای دیسک کمر مضر است؟

از حدود ۱۵ سالگي به بعد ديسک بين مهره اي دچار تغييراتي مي شود كه اجتناب ناپذير است. اين تغييرات به كاهش ميزان آب موجود در ديسک و كاهش انعطاف پذيري آن منجر مي شود. اين تغييرات در برخي افراد زودتر بروز مي كند و در برخي ديرتر ديده مي شود. در صورت وارد آمدن فشار نامناسب به ديسک فرسوده، قسمت پشتي ديسک دچار فتق يا بيرون زدگي مي شود و اين بيرون زدگي روي نخاع يا رشته هاي آن فشار وارد مي كند. انجام برخی از حرکات ورزشی نیز می تواند باعث فشار به دیسک کمر شود، ما در این مقاله شما را با برخی از این حرکات ورزشی آشنا می کنیم.

ورزش های مضر برای دیسک کمر

 دویدن

ورزش های مضر برای دیسک کمر

از آنجا که بیرون زدگی دیسک کمر یک مصدومیت از نوع فشردگی است، فشار بالای ناشی از ضربات در حین دویدن می‌تواند استرس بیشتری به دیسک بیرون زده وارد سازد. البته این بدین معنا نیست که همه افراد مبتلا به آسیب دیسک هرگز دوباره قادر به دویدن نخواهند شد، بلکه برای این افراد دویدن صلاح نیست و باید آن را تحت کنترل و نظارت فوق العاده دقیق یک متخصص ورزش درمانی انجام دهند.

پرس پا و فشار به دیسک کمر

پرس پا ورزش مضر برای دیسک

پرس پا، دستگاهی است که به وزنه‌هایی متصل بوده و ورزشکار، به صورت دراز کشیده، به وزنه‌ها به طرف بالا یا به طرف بیرون فشار وارد می‌کند. پرس پا نه تنها اوضاع را بدتر می‌کند، بلکه می‌تواند موجب بیرون زدگی یا فتق دیسک کمر شود.

به طور کلی، اسکوات با رِنج متوسط که باسن‌تان فقط تا بالای زانوها پایین می‌آید، برای پاها بهتر است، اما تا زمانی که کمرتان قوی نشده، از انجام اسکوات‌های عمیق و نزدیک به سطح زمین پرهیز کنید.

تمرینات چرخشی

فتق دیسک اغلب در قسمت پایین کمر ایجاد می‌شود و در سمت پایین ستون فقرات بالای لگن رخ می‌دهد؛ بنابراین حرکات چرخشی علاوه بر تشدید کردن دیسک کمر می‌تواند باعث بروز فتق دیسک نیز شود.

ورزش‌هایی که در آن‌ها نیاز دارید تا کمر خود را چرخش دهید مانند ورزش‌هایی که در آن‌ها تمرینات شکمی با توپ طبی انجام می‌دهید یا بعضی از حرکات یوگا نیز می‌تواند برای دیسک کمر بسیار مضر باشد.

بلند کردن وزنه

وزنه زدن ورزش مضر برای دیسک

خم شدن برای برداشتن هالتر و سپس برگرداندن آن سرجای خود می‌تواند به ستون فقرات شوک وارد کند. بالا آوردن وزنه در حالت درازکش هم می‌تواند درد ایجاد کند. اگر مجبورید تمرینات بدنسازی را انجام دهید، از خم شدن به جلو و بلند کردن وزنه، اجتناب کنید.

هنگام انجام تمرینات بدنسازی، حرکات آرام و کنترل شده داشته باشید. قبل از انجام تمرینات، فرم درست آن را خوب یاد بگیرید و تمرین کنید.

ددلیفت و فشار به دیسک

ددلیفت مضر برای دیسک کمر

اگر یک کراس فیتر هستید احتمالاً از این توصیه، عصبانی و برآشفته خواهید شد، اما بهتر است آن را جدی بگیرید. یکی از رایج‌ترین مشکلات حرکتی این است که هنگام خم شدن به جلو یا بلند کردن یک وسیله، اجازه دهید پایین کمرتان، به بیرون انحنا پیدا کندددلیفت نیاز به یک مکانیسم کامل دارد، که حتی اگر درست هم اجرا شود، فشار زیادی به دیسک وارد خواهد کرد.

حرکت صبح به خیر هالتر

Good morning Holter مضر برای دیسک کمر

 

حرکت صبح به خیر هالتر حتی اگر توسط کسی انجام شود که هرنی دیسک کمر ندارد هم می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

در این حرکت، وزنه روی شانه‌ها قرار گرفته (مانند اسکوات سنتی) و سپس باید از باسن به جلو خم شوید و اجازه دهید سینه‌تان به سمت زمین پرت شود و همزمان ستون فقرات و پاها صاف بمانند. این تمرین، دردسرساز است چون فشار بسیار زیاد به پایین کمر و لگن وارد می‌کند.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

در حال بارگیری کپچا ...