7 مزیت ورزش های معلق

اگر تا به حال با ورزش های معلق از سقف‌ها یا دیوارها آویزان نشده‌اید، این شانس را دارید که اکنون درباره‌اش در این مقاله از فوردی پرو بخوانید. ورزش معلق نوعی ورزش با استفاده از وزن بدن است که برای معلق شدن بدن از بند استفاده می‌شود.

دست‌ها مهار می‌شوند و پاها در نوارها قرار می‌گیرند و از وزن بدن ورزشکار به عنوان مقاومت استفاده می‌شود. یکی از بزرگ‌ترین مزایای ورزش معلق این است که افزایش یا کاهش دشواری تمرینات بسیار آسان است. به سادگی با افزایش یا کاهش طول بندها و دورتر یا نزدیک‌تر شدن به نقطه‌ی قلاب، می‌توانید درجه‌ی سختی آن را تنظیم کنید. به علاوه، با تغییر نحوه‌ی زاویه دادن به بدن‌تان، هر عضله می‌تواند درگیر حرکت کششی یا فشاری شود.
این روش جذاب و ساده‌ی ورزشی می‌تواند به هر کسی این امکان را بدهد تا به هدف مورد نظرش هر چیزی که باشد، (کاهش وزن، بهبود کشش عضلانی یا تناسب اندام کلی) برسد. در اینجا ما هفت مزیت ورزش معلق، از ماهیت گرفتگی پایین آن تا درگیر شدن کل بدن‌تان، را بیان می‌کنیم.

ورزش های معلق - فوردی پرو

1. ورزش های معلق مناسب برای همه‌ی سطوح

فرقی نمی‌کند که شما یک ورزشکار المپیکی هستید یا فقط می‌خواهید به یک سرگرمی جدید برای تناسب اندام بپردازید؛ ورزش معلق برای همه‌ی سطوح ورزشکاران مفید است. فقط با کمی تغییر وضعیت بدن‌تان، بارِ وزن می‌تواند بر روی عضلات‌تان کم یا زیاد شود و این یعنی همه می‌توانند از این روش تمرینی استفاده کنند.

2. تطبیق‌پذیری با ورزش های معلق

تنها دو بند قابل تنظیم، یک تمرین جامع را برای تک تک عضلات بدن‌تان فراهم می‌کند. می‌توانید آن‌ها را به راحتی حمل کنید و سیستم ورزش معلق را در هر جایی تنظیم کنید، و بدین ترتیب وقتی از تعطیلات سالم‌تان برگردید کاملاً به این ورزش معتاد شده‌اید، می‌توانید تجهیزات خودتان را بخرید و با انجام آن از مزایایش در هر جایی که هستید بهره ببرید.

3. تقویت قلب و افزایش قدرت با ورزش های معلق

تمرینات معلق نه تنها قدرت عضلات‌تان را، بلکه استقامت قلبی-عروقی‌تان را هم بهبود می‌بخشد. با تغییر سرعت انجام تمرین‌تان، می‌توانید تمرینِ قلب و ریه‌ها را افزایش دهید.

ورزش های معلق - فوردی پرو

4. کمک در دستیابی به هر هدفی

به دلیل ویژگی تطبیق‌پذیری ورزش معلق، هر هدفی دست‌یافتنی است. شاید بخواهید قدرت عضلانی بدست آورید، وزن‌تان را کم کنید یا حتی برای ماراتن تمرین کنید. هدف‌تان هر چه باشد، تمرین منظم ورزش معلق شما را به آن می‌رساند.

5. درگیرشدن کل بدن

بی‌ثباتی که سیستم ورزش های معلق هنگام اجرای حرکات ایجاد می‌کند یعنی هسته‌ی بدن‌تان نیز دائماً فعال می‌شود. به‌علاوه، حرکات عملکردی به این معنی هستند که بسیاری از ماهیچه‌ها هم‌زمان کار می‌کنند و تمرینی کامل و جامع را فراهم کنند.

ورزش های معلق - فوردی پرو

6. ماهیت گرفتگی و کوفتگی پایین

به دلیل ماهیت معلق این ورزش، گرفتگی و کوفتگی در ورزش معلق بسیار پایین است یعنی مفاصل‌تان تحت فشار زیادی قرار نمی‌گیرند. و به نوبه‌ی خود یعنی ریسک آسیب‌دیدگی پایین است، و به شما این امکان را می‌دهد تا با ریسک کمتری برای ایجاد یا تحریک یک آسیب قبلی، هر اندازه سخت که می‌خواهید تمرین کنید.

7. متنوع بودن

گاهی اوقات یکنواختی رفتن به باشگاه می‌تواند خسته‌کننده باشد، و اغلب تلاش می‌کنیم تا با برنامه‌های تناسب اندام‌مان انگیزه‌یمان را حفظ کنیم. ورزش های معلق بر خلاف هر تمرین ورزشی دیگر است و امکان ادغام شدن با تمرینات عادی را دارد تا نشاط‌آور شود. این باعث می‌شود مشتاق بمانید و بیصبرانه منتظر جلسات بعدی‌تان باشید.
با ادغام ورزش معلق با سایر فعالیت‌ها، می‌توانید یک تمرین عالی را به روشی سرگرم‌کننده و جدید تجربه کنید.

 

بیشتر بخوانید:

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

در حال بارگیری کپچا ...