ورزش و تناسب اندام-فوردی پرو

تأثیر ورزش بر تناسب اندام

داشتن تمرینات بدنی اگر به دنبال از دست دادن کمی و یا مقدار زیادی از وزن خود هستید بسیار مهم می باشد. در این مقاله از فوردی پرو شما را با تأثیرات ورزش بر تناسب اندام آشنا می کنیم.

ورزش و تناسب اندام

ورزش، به‌غیر از حفظ سلامت بدن، استرس و اضطراب‌تان را هم کم می‌کند. ورزش منظم به کنترل وزن، افزایش سلامت روانی، و طول عمر کمک می‌کند! تمرین و ورزش کردن همچنین عضلات و استخوان‌ها را تقویت می‌نماید. بزرگسالان باید حداقل ۲ ساعت و نیم در هفته تمرینات هوازی با شدت متوسط و همچنین دوبار در هفته تمرینات استقامتی انجام دهند تا به بیشترین میزان سلامتی برسند! بهترین ورزش‌ها شامل آهسته دویدن، پیاده‌روی تند، تنیس، دوچرخه‌سواری و شنا می‌شود.

تاثیرات ورزش همراه با رژیم لاغری بر تناسب اندام

داشتن برنامه ورزشی اصولی و منظم در کنار رژیم غذایی درست، به کاهش از دست دادن عضلات کمک چشمگیری خواهد کرد؛ پس اهمیت ورزش برای حفاظت از عضلات تان را دست کم نگیرید.
حتی اگر بعد از ورزش کردن وزن هم کم نکنید، احتمالاً چربی های شما سوزانده شده و به جای بدن تان عضله سازی کرده است.
به همین علت بهتر است که هر ازگاهی اندازه دور کمر و درصد چربی بدن تان را اندازه بگیرید. به یاد داشته باشید که تنها با ایستادن روی ترازو همه چیز را نخواهید فهمید.
در نتیجه زمانی که وزن کم می کنید، قصدتان فقط سوزاندن چربی ها باید باشد؛ همچنین این احتمال وجود دارد که چربی سوزانده باشید اما وزن تان روی ترازو همان وزن قبلی باشد.

چربی سوزی بهتر با ورزش صبحگاهی

ورزش به‌طور کلی می‌­تواند به شما کمک کند تا چربی بسوزانید. اما آیا می‌­دانستید یکی از فواید ورزش صبحگاهی این است که باعث می­شود تا به مقدار قابل ملاحظه‌­ای چربی بیشتری بسوزانید؟ زیرا وقتی قبل از صبحانه تمرینات ورزشی انجام می‌­دهید، اکسیداسیون چربی به‌طور طبیعی و با کارایی بالا انجام می‌­گیرد. همچنین زمانی که ورزش را صبح زود انجام می‌­دهید سوخت و ساز بدنتان در تمام طول روز بالا می­رود و در طول روز کالری می‌­سوزانید. این چربی سوزی خطر ابتلا به دیابت را نیز کاهش می‌دهد. یکی از بزرگ­ترین مزایای ورزش صبحگاهی ، افزایش چشمگیر متابولیسم بدن است. به همین دلیل بعد از پایان تمرین صبحگاهی، بدن باز هم کالری می­‌سوزاند. زمانی که شما صبح­‌ها ورزش کرده و با سوزاندن کالری بیشتر اندامی متوازن دارید، هرگز با انتخاب یک وعده غذایی ناسالم زحمات خود را به باد نمی‌­دهید. پس می ­توان گفت که ورزش صبحگاهی ، رژیم غذاییتان را نیز تغییر خواهد داد.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

در حال بارگیری کپچا ...