ورزش و درمان بیماری ها

ورزش و درمان بیماری ها

ورزش های گوناگون علاوه بر آن که از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند و نقش پیش گیری را به عهده دارد، همواره در درمان بسیاری از بیماری ها موثر واقع می شود و یک نقش درمانی را از نظر علم پزشکی برعهده می گیرد. بدین منظور در این مقاله از فوردی پرو توجه شما را به آثار درمانی ورزش در ارگان های مختلف بدن و  درمان بیماری های مربوط جلب می کنیم.

درمان فشار خون بالا

 

 

با انجام ورزش های معمولی همراه با رژیم غذایی و استراحت مناسب در یک سال می توان یک فشار خون ماکزیمم را از ۱۷ به حدود ۱۴ رسانید و روشن است که ورزشکاران معمولا دچار عوارض فشار خون نمی شوند و ورزش حتی در سنین ۸۰-۶۰ سالگی می تواند در متعادل نگه داشتن فشار خون سهیم باشد. زیرا بر اثر ورزش، عروقی که در سطح بدن جریان دارد انبساط می یابد و فشار خون سقوط می کند.ورزش پیاده روی و کوه نوردی به خوبی فشار خون بالا را متعادل می سازد.

بیماران با دردهای قلبی (سکته)

انجام ورزش های سبک طبق آمارهای جهانی نه تنها انواع دردهای قلبی پایدار و غیرپایدار را تسکین و کاهش می دهد بلکه سبب حل شدن لخته های داخل خون شریانی قلب می شود و از بروز سکته های بعدی ممانعت می کند. هم چنین ورزش های سبک مانع از رسوب پلاکت های چربی در داخل عروق کرونر قلب یا عروق سایر نقاط بدن می شود و در پیش گیری بروز بیماری های قلبی عروقی افرادی که یک بار به انفرکتوس مبتلا شده اند، دخیل است. امروزه ثابت شده است که ورزش های مناسب در نزد افرادی که مبتلا به دیابت هستند و حتی انسولین نیز تزریق می کنند بسیار مفید است و مقاومت بدن را در برابر عوارض ناشی از این بیماری بیشتر می کند.

تاثیر ورزش در بیماری سرطان

ورزش و درمان بیماری-فوردی پرو

ورزش منظم و روزانه، علاوه بر ایجاد یک حس خوب درفرد، استقامت و انعطاف‌پذیری او را در برابر بیماری‌ها بیشترمی کند. ورزش به دلیل تغییر متابولیسم بدن، احتمال خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. همچنین پس از تشخیص سرطان و شروع درمان، به کنترل بیماری کمک می کند، به طوری که در مرحله بازتوانی می تواند یکی از اجزای اساسی درمان باشد. بسیاری از بیماران سرطانی با آگاهی از بیماری‌شان دچار افسردگی و حالت‌های اضطرابی می‌شوند که تحرک، به دلیل کمک به بازسازی سلول‌های بدن، می تواند استرس، افسردگی و عوارض روحی و روانی ناشی از بیماری آن ها را کاهش دهد. تمرین های ورزشی، به دلیل تنظیم و تعادل هورمون‌های بدن در پیشگیری از سرطان های مختلف موثر می باشند. با توجه به اینکه یکی از مهمترین وظایف سیستم دفاعی بدنِ انسان، شناسایی عوامل مهاجم و مقابله با آن ها می باشد، ورزش می تواند با تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن از پیشرفت سرطان جلوگیری کند و باعث کاهش خستگی و افزایش عملکرد بدن شود.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

در حال بارگیری کپچا ...