پیاده روی کردن - فوردی پرو

پیاده روی کردن چه فوایدی دارد؟

داشتن فعالیت بدنی به معنای انجام تمرینات سخت ورزشی نیست، بلکه فعالیت‌هایی نظیر انجام کارهای منزل و پیاده روی جزء فعالیت بدنی محسوب می‌شوند. بهترین نوع فعالیت بدنی برای افراد مبتلا به فشارخون بالا، فعالیت‌هایی مانند پیاده روی، دویدن با سرعت کم، قایق سواری، طناب زدن، شنا، اسکی، دوچرخه سواری و استفاده از دوچرخه ثابت است. پیاده‌روی ارزان‌ترین، مؤثرترین و آسان‌ترین نوع فعالیت بدنی است.

در این مقاله از فوردی پرو قصد داریم تا شما را با فواید پیاده روی آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

پیاده روی و جلوگیری از بیماری های قلبی

پژوهش ها نشان می دهد، در بحث جلوگیری از بیماری ها یا سکته ی قلبی، تأثیرات پیاده روی کمتر از دویدن نیست. این فعالیت بدنی با کم کردن فشار خون بالا و میزان کلسترول و بهبود گردش خون به جلوگیری از بیماری های قلبی کمک می کند.

بروز تغییرات مثبت در مغز

طبق تحقیقات، ورزش های هوازی سبک مثل پیاده روی از زوال عقل زودهنگام جلوگیری می کنند، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می دهند و به طور کلی سلامت ذهنی را بهبود می بخشند. علاوه بر اینها، این فعالیت بدنی فشار ذهنی را کم می کند و سطح هورمون های اندورفین (مسکن های طبیعی بدن که درد را تسکین می دهند) را در بدن بالا نگه می دارد.

 

فواید پیاده روی - فوردی پرو

کاهش خطر ابتلا به سرطان روده

پیاده روی میزان خطر ابتلا به سرطان سفید و کولون “روده ی بزرگ” را کاهش می دهد. زمانی که معادل یک ساعت و ربع تا دو ساعت نیم در هفته پیاده روی دارند، نسبت به زمان بی تحرک 18 درصد در معرض خطر کمتری برای ابتلا به سرطان سینه و کولون “روده ی بزرگ” را کاهش می دهد: زمانی که معادل یک ساعت و ربع تا دو ساعت و نیم در هفته پیاده‌روی سریع دارند، نسبت به زمان بی تحرک 18 درصد در معرض خطر کمتری برای ابتلا به سرطان سینه قرار دارند مطالعات بسیاری نشان داده است که ورزش می تواند از سرطان کولون پیشگیری کند و در افراد مبتلا به این بیماری نیز اثرات ورزش منظم به شکل افزایش کیفیت زندگی و کاهش میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری خود را نشان می دهد.

کاهش استرس

پیاده روی می تواند به کاهش سطح استرس با بهبود گردش کمک می کند که به نوبه خود مواد غذایی و اکسیژن را برای سلول ها فراهم می کند. هم چنین گیرنده های سیستم عصبی را تحریک می کند و تولید هورمون های استرس را کاهش می دهد. دم وبازدم در حین راه رفتن نیز به کاهش استرس کمک می کند.

پیاده روی و پیشگیری از دیابت نوع ۲

پیاده روی از دیابت نوع دو پیشگیری می کند. برنامه های پیشگیری از دیابت نشان داده اند که ۱۵۰ دقیقه پیاده‌روی در طی هفته و کاهش فقط ۷ درصد از وزن بدن (حدود ۵ تا ۷ کیلوگرم) می تواند تا ۵۸ درصد خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

در حال بارگیری کپچا ...