نوشیدنی چای در مقابل قهوه ؛ کدام یک برای سلامتی و کاهش وزن بهتر است؟ - فوردی پرو

چای یا قهوه کدام یک برای سلامتی و کاهش وزن بهتر است؟ (2)

در این مقاله از فوردی پرو به ادامه ی بررسی و مقایسه بین چای و قهوه روی سلامتی و کاهش وزن  می پردازیم.

5-درمان سرماخوردگی

چای برای بیماری خوب است فرض کنید شما دچار یک عفونت ویروسی و یا تب شده اید ، سرفه میکنید و سرما خوردید می توانید با یک فنجان داغ چای گیاهی به جای قهوه حالتان بهتر شود. چای سبز ه بهترین درمان سرما خوردگی و سرفه است. چای که سرشار از flavanoids می باشد برای بهبودی سریع تر تب کمک می کند.

6-مقدار مجاز مصوف قهوه و چای

اکنون در مورد مقدار قهوه یا چای که می توانید در یک روز بنوشید صحبت خواهیم کرد. قهوه تقریباً دو برابر مقدار کافئین از چای دارد و نوشیدن زیاد آن به سلامتی شما آسیب می رساند. روزانه می توانید 5 فنجان چای و 3 فنجان قهوه بنوشید. پس باز هم در این مقایسه چای برنده است.

چای در مقابل قهوه ؛ کدام یک برای سلامتی و کاهش وزن بهتر است؟ - فوردی پرو

7-کاهش وزن

هنگامی که سعی می کنید وزن خود را کاهش بدهید، چای سبز می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. چای سبز حاوی تقریباً صفر کالری است که می تواند به تقویت متابولیسم شما کمک کند و توانایی کلی بدن در سوزاندن چربی ها را بهبود بخشد. باز طرف دیگر coffee می تواند احساس راحتی کند و سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش دهد اما نه به اندازه ای که به کاهش وزن کمک کند. بنابراین چای دوباره در اینجا برنده می شود.

8-زنان باردار

چای برای زنان باردارسالمتر از قهوه است اگر از دکتر خود در مورد نوشیدن چای بهتر است یا قهوه  به شما  پیشنهاد چای به جای قهوه خواهد داد  و  این یک دلیل پزشکی   دارد چون چای باعث یبوست نمیشود و مشکلات قلبی نمی آورد بلکه  در هضم غذا کمک می کند و غنی از آنتی اکسیدان است که برای کودک شما بیش از حد خوب است. نسکافه دارای کافئین زیادی است که می تواند به سقط جنین  منجرشود وباعث یبوست نیز میشود 

به طور کلی می توان گفت که همیشه تصمیم گیری که کدام نوشیدنی سالم تر است دشوار است اما اگر به نشانگرها توجه کنیم مطمئناً چای برنده است با این وجود، اگر شما کارگر هستید یا باید در باشگاه سخت کار کنید قهوه می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد! به هر حال نوشیدن زیاد هر چیز می تواند برای سلامتی مضر باشد.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

در حال بارگیری کپچا ...