چگونه گرفتگی عضلات را درمان کنیم؟

ما در این مقاله از فوردی پرو قصد داریم تا شما را با روش های درمان گرفتگی عضلات آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

اگر برای مدت زمان طولانی ورزش نکرده باشید، احتمالا بعد از تمرین، درد و گرفتگی عضلات را تجربه خواهید کرد. گرفتگی عضلات معمولا یک روز بعد از انجام حرکات ورزشی به وجود می آید و اغلب بین 24 تا 48 ساعت بعد از بین میرود.

روش های درمان گرفتگی عضلات

خوردن قارچ 

مطالعات گوناگون ثابت کرده‌اند که قارچ خاصیت ضد التهابی داشته و مانع از بروز دردهای عضلانی می‌شود. قارچ دارای ترکیبات ضد التهابی به نام پلی ساکاریدها هستند که برای کاهش سیتوکین موثرند.  بنابراین استفاده از این گیاه در برنامه رژیمی خود می‌تواند بدن درد ناشی از تمرینات سخت ورزشی را به شدت کاهش دهید.

آب آلبالو و درمان گرفتگی عضلات

آب آلبالو و گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان و آنتی التهاب است. براساس مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۰ دوندگانی که به صورت منظم طی مدت ۸ روز آب این میوه را مصرف کرده‌اند میزان درد ناشی از تمرینات سخت ورزشی را به شدت کاهش داده‌اند. البته توجه داشته باشید که آب آلبالو و گیلاس میزان قند قابل توجهی دارند که باید از این مورد مطلع باشید.

دوش آب گرم با نمک اپسوم

درمان گرفتگی عضلات - فوردی پرو

حمام آب گرم گرفتگی عضلات را از بین برده و گردش خون را افزایش می دهد. برای تاثیر بیشتر آن می توان از نمک اپسوم استفاده نمود. نمک اپسوم از سولفات منیزیم و  مواد معدنی که برای آرامش عضلات مناسب است، تشکیل شده است. برای اینکار دو فنجان نمک اپسوم را در آب وان حمام ریخته و نیم ساعت قسمت آسیب دیده را در آب بگذارید. حتی می توان مقدار کمی از روغن های رزماری، اسطوخدوس و نعنا را نیز به آب اضافه نمود. توجه شود که این روش درمان برای افرادی که دچار مشکلات قلبی، فشار خون بالا یا دیابت هستند توصیه نمی شود.

 استفاده از روغن معدنی منیزیم

یکی از داروهایی موثری که بعد از تمرینات ورزشی توصیه می شود، استفاده از روغن معدنی منیزیم است. با انجام حرکات ورزشی، سطح هورمون استرس و کورتیزول افزایش یافته و  این روغن، به خوبی توانایی کاهش و کنترل آن را دارد. همچنین دارای اثرگذاری و توانایی جذب بالایی می باشد. برای اینکار، مقدار مناسبی از این روغن را روی ناحیه آسیب دیده بزنید و اجازه دهید به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوست بماند. سپس آن را بشویید.

 برای کاهش درد گرفتگی عضلات آب بنوشید

بدن بدون آب نمی تواند درست فعالیت کند. کم آبی باعث گرفتگی عضلات بدن و تشدید درد می شود بنابراین مایعات کافی بنوشید.

درمان گرفتگی عضلات - فوردی پرو

درمان با یخ

از آنجایی که اغلب گرفتگی های عضلات ناشی از یک التهاب خفیف  می باشد، در این حالت یک بسته یخ را درون یک حوله قرار داده و به مدت 15 دقیقه روی منطقه آسیب دیده بگذارید. از تماس مستقیم یخ با پوست جلوگیری کنید. زیرا می تواند باعث سوختگی پوست شود. توجه شود چنان چه تورمی وجود نداشت و عضله تنها به دلیل تحرک زیاد دچار گرفتگی و درد شده باشد، از یک کمپرس آب گرم به منظور افزایش جریان گردش خون استفاده کرده و آن را برای مدت 15 دقیقه روی عضله قرار دهید.

پیاده روی به همراه حرکات کششی ساده

پس از انجام حرکات ورزشی، یک دفعه تمرین را قطع نکنید. پیاده روی به همراه حرکات کششی سبک و ملایم، در کاهش گرفتگی عضلات و درد بسیار موثر است. بنابراین به مدت 10 دقیقه پس از اتمام ورزش، این کار را ادامه دهید. همچنین توجه شود که قبل از شروع ورزش نیز، با استفاده از حرکات ساده مانند پیاده روی و نرمش، بدن را گرم کنید.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

در حال بارگیری کپچا ...