خطرات رژیم های کاهش وزن

خطرات رژیم های کاهش وزن

خطرات رژیم های کاهش وزن برای افرادی که فقط می خواهند با محدود کردن غذای خود به وزن ایده آل برسند وجود دارد. برنامه های رژیم غذایی زیادی وجود دارد که نوید یک راه حل سریع را برای افرادی که می خواهند وزن کم کنند وجود دارد. متأسفانه، خطرات سلامتی این رژیم‌ها بسیار واقعی است و جایگزین‌های مطمئن‌تری برای تضمین کاهش وزن سالم و پایدار وجود دارد.

5 خطر اصلی رژیم های کاهش وزن

وقتی مردم سعی می کنند مزایای معجزه آسای رژیم را به شما بفروشند، اغلب از بحث در مورد خطرات اجتناب می کنند. کاهش وزن سریع نیازهای فیزیکی قابل توجهی را برای بدن ایجاد می کند و می تواند پیامدهای منفی طولانی مدتی را به همراه داشته باشد. در نهایت خطرات رژیم های کاهش وزن را تجربه خواهید کرد.

خطر شماره 1: عدم تعادل متابولیک

نرخ متابولیسم پایه انرژی است که بدن شما در زمان استراحت مصرف می کند. اساساً، این انرژی است که برای حفظ عملکردهای اساسی بدن شما نیاز دارد. یک فرد بالغ به طور متوسط ​​روزانه 2000 کالری برای حفظ عملکردهای اولیه خود صرف می کند. بنابراین می توانید با خوردن 2000 کالری در روز وزن خود را ثابت نگه دارید، زیرا انرژی مصرفی شما برابر با مصرف شما خواهد بود.

خطر شماره 2: کمبودهای تغذیه ای

برخی از رژیم های غذایی تقریباً به طور کامل دسته های غذایی را حذف می کنند که همین منجر به پیدایش خطرات رژیم های کاهش وزن می شود. به عنوان مثال، اگر رژیم کتوژنیک یا اتکینز را دنبال کنید، مصرف کربوهیدرات شما حداقل خواهد بود. با این حال، طبق راهنمای غذای کانادا، 45 تا 65 درصد کالری مصرفی یک بزرگسال باید از کربوهیدرات ها تامین شود تا سلامتی مطلوب داشته باشد.

خطر شماره 3: سلامت استخوان ضعیف

کاهش وزن سریع نیز می تواند باعث کاهش توده استخوانی شود. این خطر با سن، سطح فعالیت، جنس، وضعیت سلامتی و وزن اولیه متفاوت است. مطالعات نشان می دهد که زنان مسن بیشتر در معرض خطر از دست دادن استخوان در هنگام کاهش وزن قابل توجه هستند، اما در بزرگسالان جوان و کودکان کمتر هستند. در صورت شک، بهتر است محتاط باشید و از این رژیم ها اجتناب کنید.

خطر شماره 4: اختلالات گوارشی

غیر معمول نیست که افرادی که رژیم های کاهش وزن دارند از سوء هاضمه رنج می برند. این افراد اغلب یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین و چربی را ترویج می کنند. هضم این دو ماده مغذی در صورت مصرف بیش از حد ممکن است مشکل باشد و باعث نفخ، رفلاکس اسید، یبوست یا اسهال شود.

خطر شماره 5: ایجاد اختلالات روانی خوردن

بر اساس گزارش مرکز ملی اطلاعات اختلالات خوردن (NEDIC)، 35 درصد از افرادی که رژیم غذایی دارند، رفتارهای غذایی مشکل آفرینی خواهند داشت. حتی تکان‌دهنده‌تر، ۲۵ درصد از این افراد بعداً از اختلالات روان‌شناختی خوردن رنج می‌برند .

برخی از رژیم های کاهش وزن شما را تشویق می کنند که کالری های خود را بشمارید یا مقدار غذایی که می خورید را به شدت وزن کنید. همچنین ممکن است نگرش منفی نسبت به برخی از غذاها مانند نان داشته باشید و فکر کنید که آنها دلیل اضافه وزن شما هستند. این نگرش ها و رفتارها مستقیماً باعث اختلال خوردن نمی شوند، اما ممکن است شما را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به آن قرار دهند. اگر در گذشته از اختلال خوردن رنج می بردید، خطر شما حتی بیشتر است و باید از این رژیم ها دوری کنید.

چگونه به روشی سالم و ایمن وزن کم کنیم؟

اگر می‌خواهید وزن کم کنید، بدانید که راه‌هایی برای انجام این کار بدون آنکه با خطرات رژیم های کاهش وزن روبرو شوید وجود دارد. برای انجام این کار، باید یک رژیم غذایی سالم را اتخاذ کنید که از توصیه های راهنمای غذای سالم پیروی کند. طبق این راهنما، نیمی از بشقاب شما باید حاوی میوه ها و سبزیجات باشد. نصف دیگر باید به طور مساوی بین غذاهای پروتئینی و غذاهای غلات کامل تقسیم شود. بهتر است از غذاهای خانگی استفاده کنید و از مصرف غذاهای بسیار فرآوری شده خودداری کنید. برای تسهیل کاهش وزن، و همچنین برای اهداف سلامت عمومی، باید حداقل 150 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط ​​یا شدید در هفته، از جمله دو جلسه تمرین مقاومتی، انجام دهید.

  نتیجه گیری :

همه ما زمانی به رژیم گرفتن فکر کرده ایم. با این حال، این رژیم‌ها نتایج پایداری ارائه نمی‌دهند و حتی ممکن است اثرات نامطلوبی بر سلامتی داشته باشند. اگر می خواهید وزن کم کنید، عادات غذایی سالم را در پیش بگیرید و به جای آن یک سبک زندگی فعال داشته باشید. اگر برای تسهیل کاهش وزن خود به حمایت بیشتر یا مشاوره اضافی نیاز دارید، در جستجوی خدمات یک متخصص تغذیه ثبت نام نکنید.

برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

در حال بارگیری کپچا ...