ورزش هایی که بیشترین کالری سوزی را دارند

ورزش هایی که بیشترین کالری سوزی را دارند

ورزش هایی که بیشترین کالری سوزی را دارند لزوماً آنهایی نیستند که فکر می کنید. در اینجا، بر اساس دسته بندی، رتبه بندی ورزش هایی وجود دارد که مصرف انرژی در آنها بالاترین است.

برخی از تمرینات برای ورزش موثرتر از بقیه هستند و به شما امکان می دهند در مدت زمان بسیار کوتاهی کالری بسوزانید. می توان برنامه ریزی کوچکی از تمرینات خود ایجاد کرد تا هر روز همان تمرینات را انجام ندهید و تمرینات خود را تغییر دهید.

برای از دست دادن کالری بیشتر در روز چه تمریناتی انجام دهیم؟

در اینجا 5 ورزشی که بیشترین کالری را می سوزانند را معرفی می کنیم تا سریعا از شر وزن اضافه خلاص شوید .

ورزش های تیمی:

ورزش های تیمی مانند هندبال و فوتبال از اولین ورزش هایی که بیشترین کالری سوزی را دارند  هستند ، که بیشترین انرژی را می طلبد. دویدن های مکرر، دوئل های فیزیکی و شوت های قدرتمند کالری زیادی می سوزانند.

هندبال: 800 تا 920 کالری در ساعت

بسکتبال: 500 تا 600 کالری در ساعت

والیبال: 450 تا 600 کالری در ساعت

فوتبال: 400 تا 600 کالری در ساعت

ورزش های رزمی:

ورزش هایی مانند تکواندو ، جودو، کاراته و بوکس در گروه ورزش های رزمی قرار دارند که به ورزش های دفاع شخصی نیز شناخته شده هستند. این ورزش ها نیز به  ورزش هایی که بیشترین کالری سوزی را دارند نیز معروف هستند.

ورزش‌های رزمی همه قسمت‌های بدن را همانند پا، بالاتنه، تمرکز واستقامت را در گیر می کنند . همچنین این ورزش ها بر روی نیروهای واکنشی و و کنترل نفس تاکید بسیار زیادی دارد. در ادامه میزان کالری سوزی هر کدام از این ورزش ها آورده شده است.

جودو: 800 تا 1000 کالری در ساعت

بوکس: 600 تا 1000 کالری در ساعت

کاراته: 600 تا 850 کالری در ساعت

طناب زدن

طناب زدن:

یکی از تمرینا ورزشی که بوکسورها در برنامه ورزشی روزانه خود دارند، همین طناب زدن است که همه از کودکی آن را بعنوان یک بازی انجام داده ایم. طناب زدن برای بوکسور ها بعنوان یک تمرین قوی برای قدرتمند کرد پاها می باشد. همچنین برای بالا بردن ضربان قلب کمک می کند که در نهایت می تواند در هر یک ساعت طناب زدن 1074 کالری را بسوزاند.

ورزش طناب زدن برای کل بدن بسیار مفید می باشد و می توانید از آن استفاده کنید.

تقریباً در هر زمانی می‌توانید این کار را انجام دهید، اگرچه تعداد کمی از ما می‌توانیم آن را بیش از چند دقیقه کنترل طناب زدن را داشته باشیم. بهترین کار این است که 100 طناب را بزنید بعد به مدت یک دقیقه راه بروید. انجام این روند را بصورت مداوم چندین مرتبه اجرا کنید و در نهایت به کالری سوزی قابل توجهی خواهید رسید.

شنا

شنا:

حتما شنیده اید که شنا، علیرغم تاثیر نسبتا کم، بدون توجه به سن و میزان آسیب برای همه قابل استفاده است و این کاملا حقیقت دارد. شنای با شدت زیاد می تواند بیش از 892 کالری در ساعت برای یک فرد 90 کیلوگرمی بسوزاند. یکی از فواید قابل توجه در شنا این است که در آب انجام می شود، اما میانگین دمای آب معمولا حدود 80 درجه و دمای بدن 98 درجه است، در نتیجه بدن شما برای گرم کردن و سوزاندن کالری تلاش می کند تا دمای بدن را در حالت تعادلی قرار دهد.

سوزاندن کالری در هر یک ساعت برابر با 400 کالری تخمین زده می شود، اما این میزان با توجه به سرعتی که به خودتان تحمیل می کنید، برای هر تمرین متفاوت است.شنا برای کسانی که ممکن است از مشکلات گردش خون یا عضلات رنج ببرند محبوب است.

اسکیت

اسکیت ورزشی می باشد که علاوه بر اینکه تعادلی سالم از تمرینات کاردیو و استقامت را ایجاد می کند، بدون داشتن تاثیر زیادی می تواند بر روی مفاصل تاثیر زیادی در کالری سوزی دارد. در ورزش اسکیت لازم است تا شما عضلات بالا تنه ی خود را درگیر کنید که موجب افزایش یافتن ضربان قلب شده و در نهایت کالری سوزی در هر ساعت برای یک فرد 90 کیلو گرمی به 683 کالری می رسد.

چگونه در روز 1000 کالری بسوزانیم؟

چگونه در روز 1000 کالری بسوزانیم؟

سوزاندن کالری زیادی در روز مستلزم رعایت برخی نکات ضروری است. مخصوصاً شدت تمرینات. هر چه تمرینات فشرده تر باشد، کالری بیشتری می سوزانید. بنابراین مهم است که استقامت (مقدار مشخصی از کار) را با شدت (یک ریتم خاص) ترکیب کنیم تا بتوانیم این 1000 کالری را حذف کنیم.

قبل از هر چیز باید توجه داشته باشید که سوزاندن 1000 کالری در روز مستلزم داشتن سبک زندگی سالم و شرایط بدنی مطلوب است. این یک ضرر بزرگ در زمان کوتاه و فعالیت های ورزشی شدید است.

صرف کالری زیاد در مدت زمان کوتاهی نیاز به ورزش شدید دارد، بنابراین گرم کردن بدن یک ضرورت خواهد بود، از جمله کشش برای آماده سازی عضلات.

علاوه بر این، سن برای این گرم کردن اهمیت زیادی دارد. این تمرینات فشرده به طور متوسط ​​یک ساعت و نیم طول می کشد، بدن جوان سریعتر گرم می شود و سریعتر ریکاوری می شود. بسته به سن خود، باید گرم کردن طولانی تر و همچنین مدت زمان طولانی تری تمرین را در نظر بگیرید.

همیشه به یاد داشته باشید که یک جلسه تمرین بدنی خوب همیشه آماده است و همیشه با یک جلسه گرم کردن شروع می شود. این از خطر آسیب هایی مانند کشیدگی، رگ به رگ شدن و غیره جلوگیری می کند.

نتیجه گیری:

ورزش هایی که بیشترین کالری سوزی را دارند ، مستلزم داشتن شرایط بدنی خوب و اطمینان از عدم منع مصرف آن در مورد شما است. برای این کار، قرار ملاقات با پزشک اولین و مهمترین قدم خواهد بود.

برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

در حال بارگیری کپچا ...