نوشیدنی چای در مقابل قهوه ؛ کدام یک برای سلامتی و کاهش وزن بهتر است؟ - فوردی پرو

چای یا قهوه کدام یک برای سلامتی و کاهش وزن بهتر است؟ (1)

در این سیاره دو دسته افراد وجود دارند، 1-دوستداران نوشیدنی چای  2-دوستداران قهوه

هر دو نوشیدنی دارای خواص درمانی خاص خود هستند که باعث می شود که آنها از همدیگر متفاوت باشند. در اینجا آنها را با هم مقایسه خواهیم کرد تا دریابیم که کدام یک برای سلامتی شما بهتر است و به شما در کاهش وزن کمک می کند.

برخی از مردم نمی توانند روز خود را بدون چای یا قهوه آغاز کنند. اگر شما در آشپزخانه ایستاده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید کدام نوشیدنی را در آن زمان مصرف کنید ما به شما کمک خواهیم کرد. از این به بعد راحت تر می توانید تصمیم بگیرید:

1-کافئین موجود در چای و قهوه

کافئین برای افزایش انرژی و هوشیاری بیشتر اهمیت دارد. برای مقابله با یک روز طولانی در محل کار به مقدار زیادی انرژی نیاز دارید. طبق مطالعات، چای حاوی کافئین بیشتری نسبت به قهوه است اما هنگام دم کردن مقدار کافئین موجود در قهوه افزایش می یابد. کافئین برای شما بد نیست. اما اگر آن را به مقدار زیاد مصرف کنید می تواند در الگوهای خواب شما مشکل ایجاد کند و حتی می تواند اضطراب زا باشد، بنابراین وقتی صحبت از کافئین می شود، چایی گزینه ی بهتری است!

2-دیابت

هر روز دو یا سه فنجان قهوه با کاهش خطر ابتلاء به دیابت نوع 2 مرتبط است. اعتقاد بر این است که محتوای قهوه سطح قند خون را کنترل کرده و استفاده از انسولین را در بدن بهبود می بخشد. در مورد چایی باید بگوییم برای سلامتی کلی شما مفید است اما در مقابله با دیابت کمکی نمی کند.

نوشیدنی چای یا قهوه کدامیک بهتر است؟ فوردی پرو

3-آنتی اکسیدان های موجود در چای و قهوه

اگر چای را با قهوه از نظر محتوای آنتی اکسیدانی مقایسه کنیم، همیشه چای برنده خواهد شد! چای حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به سم زدایی بدن و مبارزه با انواع مختلف بیماری ها کمک می کنند. در حالی که قهوه همچنین حاوی آنتی اکسیدان است اما مقدار آن در مقایسه با چای بسیار کم است.

4-سلامتی دندان‌ها

هر دو نوشیدنی می‌توانند باعث ایجاد لکه روی دندان‌های شما شوند. به گفته کارشناسان اما، رنگ‌دانه‌های موجود در چای تاثیر بیشتری از قهوه روی دندان‌های شما می‌گذارد.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

در حال بارگیری کپچا ...