ورزش trx

همه چیز درباره ورزش trx

در این مقاله از 4dpro درباره ورزش trx مطالبی ارائه میدهیم با ما همراه باشید:

 

شاید شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید ورزش کنید اما میانه خوبی با باشگاه رفتن ندارید و یا وقت این کار را پیدا نمی کنید و یا شاید از فرم سنتی انواع ورزش ها خسته شده اید و به دنبال ورزشی جدید با سبکی تازه می گردید اگر پاسخ شما بله است باید بگوییم که باید با ورزش trx و آقای Randy Hetrick خالق این ورزش آشنا شوید ورزشی که بدن شما را بدون نیازه به هیچ وزنه ای ورزیده می کند و سطح استقامت شمارا افزایش می دهد در حقیقت ورزش trx یک ورزش برپایه وزن بدن می باشد که افراد در منزل هم می توانند به انجام آن بپردازند ورزش های بر پایه وزن بدن در چند سال اخیر مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته اند در انجام این تمرینات شما نیاز به هیچ گونه وسیله ورزشی ندارید و در حقیقت با استفاده از وزن بدن خودتان عضلات را تقویت می کنید.

از ورزش های هم رده trx مدل های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها ورزش 4dpro  نام دارد . این ورزش با استفاده از چند کش مانند trx و با حرکات مشخص در بهبود عضلات و استایل بدنی شما تاثیر میگذارد . در مورد ورزش 4dpro  در مقالات بعدی به طور کامل خواهیم پرداخت.

ورزش trx - فوردی پرو - 4dpro

 

ورزش trx چیست؟

کلمه تی آر ایکس مخفف Total Resistance eXercise می باشد ، به معنای مجموعه تمرینات مقاومتی می باشد که اولین بار توسط نیروی دریایی ارتش آمریکا مورد استفاده قرار گرفت ، این تمرینات نوعی از تمرینات تعلیقی بر پایه وزن بدن می باشد که به وسیله طناب مخصوص آن انجام می شود . ورزش trx به یک پدید جهانی تبدیل شده است.

شما با کمی خلاقیت می توانید دایره گسترده ای از حرکات متنوع را انجام دهید که هر کدام از این حرکات بر عضله خاصی از بدن شما تاثیر می گذارد تمرینات ورزش trx علاوه بر عضله سازی استقامت و تعادل شمارا تقویت می کنند در این ورزش شما با هیچ وزنه ای طرف نیستید و تنها چالش شما جاذبه زمین و وزن خود شماست چه چیزی می تواند از این جذاب تر باشد؟

 

تفاوت تی آر ایکس با بدن سازی ؟؟

trx و بدن سازی امروزه دو ورزش بسیار محبوب در بین مردم می باشد که برای خیلی از افراد که قصد انتخاب رشته جدید ورزشی دارند دانستن تفاوت ها و مزایای هر کدام بسیار مهم می باشد که در این مطلب از سایت دکتر بادی تفاوت آنها را برسی می کنیم:

 

تی آر ایکس

استفاده از وزن بدن به جای وزنه
تفکیک و فرم دهی مناسب عضلات
کمک به تقویت سیستم قلبی و عروقی
افزایش استفامت و تعادل
کم هزینه و امکان انجام آن حتی در منزل

 

فیتنس

افزایش حجم عضلات بدن
افزایش تراکم استخوان
پر هزینه نسبت به تی آر ایکس

 

فواید ورزش trx

کاهش آسیب دیدگی ها به نسبت تمرینات با وزنه
بهبود سیستم متابولیسم یا سوخت و ساز بدن
افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن
افزایش انعطاف و قدرت بدنی

ورزش trx - فوردی پرو - 4dpro

 

نکاتی که باید قبل از انجام ورزش trx در نظر بگیرید:

 

– از استحکام طناب خود اطمینان حاصل کنید

قبل از انجام هرگونه تمرین ورزشی باید اطمینان حاصل کنید که طناب شما توانایی تحمل کل وزن بدن شمارا دارد و در طول تمرین به شما آسیب نمی زند ، و مطمئن شوید به درستی تنظیم شده باشد و ثبات کامل داشته باشد ، بسیاری از آسیب دیدگی های ورزش trx به علت استفاده از طناب trx تقلبی ایجاد می شوند ، در تصویر زیر می توانید تفاوت بین طناب TRX تقلبی و اصلی را ببینید.

در قسمت می بینید در طناب اصلی دارای دو دوخت بالا و پایین آرم trx می باشد و همچنین قلاب های فلزی آن از نظر ظاهری نیز دارای کیفیت بیشتری به نسبت نوع تقلبی آن دارند پس حتما طناب trx را از مراکز معتبر خریداری نمایید. برای خرید طناب trx با کیفیت اصلی و ضمانت مادام العمر می توانید از فروشگاه دکتر بادی استفاده کنید و در کوتاه ترین زمان طناب trx خود را تحویل بگیرید.

ورزش trx - فوردی پرو - 4dpro

 

-افزایش شیب برابر است با افزایش شدت تمرین

در ورزش trx شما هیچ گونه وزنه و یا دستگاهی به جز طناب trx در اختیار ندارید و برای افزایش فشار وارده و یا کم کردن فشار باید جهت و زاویه حرکات را تغییر دهید و سعی کنید پاهای خود را نزدیک به بدن خود نگ دارید تا فشار کمتری به شما وارد شود.

 

-خلاقیت به خرج دهید

اگرچه تنها وسیله ورزشی شما فقط طناب trx می باشد اما با کمی خلاقیت و جست و جو در اینترنت می توانید انواح حرکات trx را یاد بگیرید و تمامی عضلات خود را تحت تاثیر قرار دهید ،خیلی از افراد تفکر می کنند که بدون وسیله ورزشی و وزنه نمی توان عضلات را تقویت کرد در صورتی که این دیدگاه کاملا اشتباه است و با کمک ورزشی trx می تواند همه عضلات بدن را تحت تاثیر قرار داد و آنها را تقویت کرد.

ورزش trx - فوردی پرو - 4dpro

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

در حال بارگیری کپچا ...