تأثیر ورزش بر افسردگی-فوردی پرو

تاثیر ورزش بر افسردگی

افسردگی در واقع یک بیماری فراگیر و لطمه‌زننده به روح و روان آدمی است که از مشخصات آشکار آن احساس پوچ بودن و ناراحتی، احساس ناامیدی و بی ارزش بودن و تفکرات منفی است.

فرد مبتلا به افسردگی دارای رفتار کند و آهسته است. محققان علوم رفتاری می‌گویند که افسردگی‌های پیشرفته دارای نشانه‌ها و علائمی هستند که می‌توانند فعالیت‌های روزمره، خواب، خوراک و شرکت در فعالیت‌های ناخوشایند و سرگرم کننده را تحت تاثیر قرار دهند.

چنین حالتی ممکن است به دفعات در زندگی انسان روی دهد. به نظر محققان در نوع دیگر افسردگی، اختلال روانی دارای نشانه هایی طولانی مدت است و براساس آن شخص از انجام فعالیت‌های روزانه یا برخوردای از احساساتی خوب و دلپذیر محروم می‌شود و دوره‌های پریشان خاطری قابل توجهی را در برخی از برهه‌های زندگی طی می‌کنند.

ورزش چگونه به درمان افسردگی کمک می‌کند؟

در ابتدا این نکته را بدانید که تمرین به صورت صد در صدی باعث درمان افسردگی نمی‌شود، اما مطالعات زیادی که در این زمینه صورت گرفته و منتشر شده نشان می‌دهد که تمرینات هوازی، تمرینات ورزشی تمرکزی و خطرناک نوعی تقویت کننده آندورفین بوده و باعث شادی می‌شوند. محققان می‌گویند که افرادی از نظر فیزیکی فعال‌ترند؛ احساسات، هیجان و شور بیشتری نسبت به افراد دیگر دارند. تمرینات فیزیکی به صورت غیر مستقیم و مستقیم بر احساس افسردگی تأثیر می‌گذارد و می‌تواند موجب کاهش استرس و کمک به خواب راحت شبانه شما شود. به همین دلیل است که ورزش مورد علاقه شما می‌تواند به درمان افسردگی شما کمک کند. بنابراین برخی ورزش‌های خاص در صورتی که به صورت منظم انجام شوند؛ می‌تواند افسردگی را تا حدودی درمان کرده و مشکلات ناشی از آن را از بین ببرند. ورزش منظم دارای مزایای روحی و احساسی بسیار زیادی است که می‌تواند به درمان افسردگی کمک کند: آزاد کردن آندورفین: ترشح آندورفین و هورمون‌هایی که حال شما را خوب می‌کند؛ در طی ورزش کردن اتفاق می‌افتد و این می‌تواند حال شما را بهبود بخشد. بنابراین شما می‌توانید از چرخه افکار منفی که باعث افسردگی‌تان شده؛ دور شوید. به دست آوردن اعتمادبه‌نفس: شما با پشت سر گذاشتن چالش‌هایی که در ورزش با آن روبه‌رو هستید؛ هرچند خیلی کوچک؛ می‌توانید حس اعتماد به نفس خود را پرورش دهید. افزایش تعامل اجتماعی: ورزش و فعالیت جسمانی می‌تواند شما را در کنار افراد دیگر قرار دهد و شما فرصت همراهی و ملاقات با افراد دیگر را داشته باشید. این تعاملات می‌تواند احساس درونی شما را بهبود ببخشد. روبه‌رو شدن با مرگ و خطر: شما با انجام برخی ورزش‌های خطرناک سعی می‌کنید؛ از بدنتان محافظت کرده و با گذراندن آن چالش‌ها به هدفتان برسید. این آگاهی می‌تواند احساس درونی‌تان را بهتر کند؛ اینکه شما می‌توانید هر مشکلی را حل کنید.

کدام ورزش‌ها برای درمان مناسب‌ترند؟

مشخص است که هر نوع ورزشی به درمان افسردگی کمک می‌کند. اما اگر قرار باشد چند نوع فعالیت بدنی مشخص را به شما معرفی کنم، باید بگویم فعالیت‌های بدنی متوسطی هستند که تأثیرات قابل ملاحظه‌ای در بهبود افسردگی دارند. کارهایی مثل:

 

تأثیر ورزش بر افسردگی-فوردی پرو

 

  • دوچرخه‌سواری؛
  • رقص؛
  • باغبانی؛
  • گلف؛
  • کارهای خانه، مخصوصا جاروکردن، گردگیری و رفت و روب؛
  • دویدن آرام؛
  • شنا کردن؛
  • پیاده‌روی؛
  • کارهای مربوط به محوطه‌ی خانه مثل چمن‌زنی یا تمیز کردن حیاط؛
  • ورزش هوازی؛
  • یوگا.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

در حال بارگیری کپچا ...