گوش دادن به موسیقی در حین ورزش - فوردی پرو

گوش دادن به موسیقی در حین ورزش کردن چه فایده هایی دارد؟

گوش دادن به موسیقی مناسب به هنگام انجام تمرینات ورزشی می تواند بهره حرکات ورزشی را تا ۲۰درصد افزایش دهد.

نتایج تحقیقات کارشناسان و دانشمندان نشان داده است، همانگونه که یک موسیقی می تواند خاطرات گذشته را زنده کرده و احساسات ما را تغییر دهد، این توانایی را دارد که انگیزه انجام تمرینات ورزشی را بیشتر کند و باعث شود ورزشکار جدی تر تمرین کند. سبک موسیقی، سرعت یا تمپوی موسیقی می تواند موتور توانایی بدن انسان را تقویت کند و همانند روغنی که به موتور یا گیربوکس اتومبیل زده می شود باعث روانی انجام حرکات ورزشی می گردد.

ما در این مقاله از فوردی پرو قصد داریم تا شما را از اثرات مثبت گوش دادن به موسیقی در حین تمرین آگاه کنیم. با ما همراه باشید.

اثرات مثبت گوش دادن به موسیقی در حین ورزش

افزایش عملکرد

یکی از فواید روانی گوش کردن به موسیقی تقویت عملکرد است. محققین به این نکته پی بردند که اضافه کردن موسیقی قوی و ریتمیک مثل موسیقی‌هایی با ریتم تند به پیاده‌روی و دویدن، می‌تواند افراد را به وجد بیاورد. دونده‌ها با گوش کردن به موسیقی نه‌تنها سریعتر می‌دوند، بلکه احساس انگیزه برای دویدن و استقامت بیشتری هم پیدا می‌کنند.

دکتر Karageorghis در مجله Wall Street می‌گوید: «موسیقی می‌تواند مانند یک داروی محرک یا آرام‌بخش، میزان برانگیختگی احساسی و روانی را تغییر دهد.» گوش کردن به موسیقی در حال ورزش کردن، ادراک فرد از فشار وارد شده از ورزش را کم می‌کند و در نتیجه او سخت‌تر ورزش می‌کند و به خودش بیشتر سخت می‌گیرد. علت موضوع هم این است که توجه شما از ورزش به سمت موزیک هدایت می‌شود و شما کمتر متوجه علائم سختی و فشار ورزش، مثل نفس‌نفس زدن، عرق کردن و درد عضلات می‌شوید.

گوش دادن به موسیقی در حین ورزش - فوردی پرو

گوش دادن به موسیقی و تمرین ذهنی

همان طور که تمرینات ورزشی به سلامت جسم و تناسب اندام کمک می کند گوش دادن به موزیک نیز می تواند تمرینی برای مغز محسوب شود. به گفته پروفسور دانیل جی لویتین فعالیت های موزیکال تقریبا هر ناحیه مغز و هر زیر سیستم عصبی شناخته شده را درگیر می کند.

به عنوان مثال در حالی که یک بخش از مغز زیر و بم صدا و تمپو را تحلیل می کند بخش دیگر مغز توسط اشعار یک آهنگ برانگیخته می شود.

کمک به حفظ سرعت ورزش کردن

ریتم موسیقی تمرین شما باعث تحریک موتور مغز به هنگام حرکت می شود، در نتیجه به تمرین های شما مانند دویدن روی تردمیل, یا بلند کردن وزنه کمک می کند. شکل دادن به این سیگنالهای زمان ما را کمک می کند تا از انرژی خودمان بیشتر و بهینه استفاده کنیم. از آنجا که ثابت نگه داشتن سرعت در بدن ما ساده تر از نوسانات در طول یک جلسه تمرین با تعریق زیاد است.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

در حال بارگیری کپچا ...