سرعت مبنای حرکات

سرعت مبنای تمام حرکات تا سنین پیری !؟

سرعت

هوش عضلانی

هدف کلی هر تمرین باید این باشد که به عضله بیاموزد حرکت سریع با وجود خستگی چه حسی دارد. این امر منحصر به افراد جوان فعال و یا ورزشکاران حرفه ای نیست. بیایید نگاهی به افراد مسن سالم داشته باشیم:

سرعت در 4Dpro

علم اثبات کرده است که دقت حرکات در سنین بالا کاهش نمی یابد، بلکه سرعت حرکات کم می شود. گذشته از یافته های علمی، واضح به نظر می رسد که توانایی حرکت سریع می تواند به عنوان عامل موثری برای جلوگیری از افتادن محسوب شود.

دستگاه 4D PRO می تواند ضمن تسکین دادن مفاصل با حرکات نرم و آرام، شما را در بالاترین سرعت های حرکت ممکن تمرین دهد. بدن تمرین ویژه ای را دریافت می کند تا برای موقعیت های غیرمنتظره در زندگی روزمره آماده باشد.

کودکان، نمونه زنده ای از کلیدی بودن مهارت سرعت هستند. در حین رشد، تمام حرکات ما از قدم های کوچک سریع تشکیل شده است. پریدن، دویدن، زمین خوردن و بلند شدن ما همگی با حرکت های سریع انجام می شود. این حالت طبیعی حرکت با بالاتر رفتن سن کم کم از بین می رود.

اما یک ویژگی هرگز از بین نمی رود: شادی و لذت انجام تمرینات سریع جهشی … و در این بابت هم 4D PRO پیروز است. قطعا از میزان سختی عمل جدا کردن مشتریانتان از دستگاه 4D PRO شگفت زده خواهید شد!

           سرعت مبنای حرکات تا پیری

سرعت

سرعت، به عنوان یک مهارت حرکتی، تنها مخصوص ورزشکاران نیست. در واقع، دکتر غروی معتقد است سرعت مبنای تمام حرکات تا سنین پیری است. علت آن بدین ترتیب است:

ما در علوم ورزشی، بین مهارت های بدنی فیزیکی که عبارتند از سرعت، قدرت، هماهنگی، انعطاف پذیری و استقامت تفاوت قائل می شویم. اما در هیچ یک از پژوهش های علمی، ارتباط سلسله مراتبی بین این مهارت ها مشاهده نمی کنیم. مثال: اگر می خواستیم قدرت را به عنوان مهارت مورد نظر برای بهبود بخشیدن در نظر بگیریم، تنها می توانستیم از برنامه های تمرین قدرت برای رسیدن به این هدف استفاده کنیم. تمرینات انعطاف پذیری، هماهنگی، استقامت و یا حتی سرعت در این زمینه تقریباً بی اثر بودند. اگر می خواستیم تمرکز را بر بهبود انعطاف پذیری قرار دهیم، تنها می توانستیم از تمرینات انعطاف پذیری بهره ببریم. در چنین شرایطی، انجام تمرینات مربوط به قدرت، هماهنگی، سرعت و استقامت تنها اتلاف وقت بودند. حال، اگر سرعت را به عنوان مهارت اصلی در نظر بگیریم، بهبود تمام مهارت های دیگر در نهایت منجر به بهبود سرعت نیز خواهد شد: تمرینات قدرت، انرژی شما را افزایش خواهد داد؛ هماهنگی، انتقال بهتر بین الگوهای مختلف حرکت را امکان پذیر خواهد کرد و مخصوصا در حرکات پیچیده تر باعث افزایش سرعت شما می شود. انعطاف پذیری باعث افزایش میزان شتاب و در نتیجه افزایش سرعت نهایی خواهد شد. و اینکه تمرینات سرعت باعث افزایش سرعت می شود نیز نیازی به توضیح ندارد.

سرعت مبنای حرکات

در ارتباط با تمرینات استقامت، غروی معتقد است: تنها به مقدار ضروری، و در کمترین مقدار ممکن؛ زیرا تمرینات استقامت معمولا متشکل از حرکات کند در طی زمان بسیار طولانی هستند و بنابراین مخالف درک ما از سرعت می باشند.

مطالب خواندنی : زمان بندی واکنشی و تمرین نیام در 4Dpro !?

  سرعت قدرت هماهنگی انعطاف پذیری استقامت
سرعت *** *** *** ** *
قدرت * ***      
هماهنگی     ***    
انعطاف پذیری       ***  
استقامت   *     ***

جدول مهارت هدف و تمرینات کلیدی آنها برای بدنسازی فیزیکی توسط دکتر غروی.

رنگ قرمز: مهارت کلیدی که باید بهبود یابد. رنگ مشکی: مهارت کلیدی مرتبط با آن.

4Dpro

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

در حال بارگیری کپچا ...