مبانی علمی 4Dpro

مبانی علمی 4D PRO

EMG و منحنی نیرو

نقطه ضعف اصلی مطالعات علمی این است که آنها بر مبنای استانداردها بنا شده اند، استانداردهایی که چندان در عمل مشاهده نمی شوند. با این حال، علم می تواند به ما کمک کند تا شواهد خود را توضیح دهیم.

مبانی علمی 4Dpro

آکادمی علوم پزشکی کاربردی آلمان، به عنوان بخشی از یک مطالعه امکان سنجی، توانست دو مطالعه همراه با داده نسبتا جزئی در ابتدای ورود 4D PRO به بازار در سال 2012 انجام دهد:

در تصویر بالا، منحنی نیرو در حین انجام حرکت شنا در حالت سرعت اندازه گیری شده و با منحنی مشابه در یک سیستم خشک مقایسه گردید. کاملا مشخص است که منحنی 4D PRO بسیار روان تر است و فراز و نشیب های ناگهانی که معمولا در سیستم های خشک دیده می شود را ندارد. این فراز و نشیب ها به علت از دست دادن تماس و یا فقدان حرکت و شتاب رخ می دهند.

در تصویر پایین، حداکثر سرعت ضربه پا اندازه گیری شده است. باز هم نتیجه مشخص است: 4D PRO افزایش سرعت حرکت تا دو برابر نسبت به وضعیت مشابه در سیستم های تعلیقی خشک را امکان پذیر می سازد.

مبانی علمی 4Dpro

انقباض همزمان

انقباض همزمان یک فعالیت طبیعی است. واگرایی و همگرایی نیز همواره به حرکت ها بستگی دارند، چراکه مسلماً عضلات را نمی توان به این دو دسته صرف تقسیم بندی کرد. کنترل دقیق حرکت به خوبی توسط تمرینات 4D PRO مورد توجه قرار می گیرد.

ما با استفاده از الکترومیوگرافی (EMG) توانسته ایم فعالیت گروه های عضله ای مختلف را در حین انجام حرکت شنا اندازه گیری کنیم. همانطور که در تصویر مشاهده می شود، ماهیچه های شکمی در حین تمرین با 4D PRO بسیار بیشتر از تمرین در سیستم های تعلیقی خشک درگیر می شوند.

مطالب خواندنی :بازسازی تمرینات بدنسازی در 4D PRO

فعالیت ماهیچه های سینه ای نیز بر یافته های ما در مورد حالت های فراز و نشیب تاکید می کند. از دست دادن تماس در هر چرخه حرکتی در سیستم های خشک منجر به کاهش فعالیت می شود. این بدین معنی است که در هر چرخه دوره ای، فعالیت سیستم های خشک 30% کمتر از فعالیت در 4D PRO است.

4D PRO 

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

در حال بارگیری کپچا ...