موثرترین ورزش برای کاهش وزن

موثرترین ورزش برای کاهش وزن چیست؟

قبل از آنکه به معرفی موثرترین ورزش برای کاهش وزن بپردازیم لازم است بدانید که، کاهش وزن تا حد زیادی محبوب ترین هدف برای بدنسازان است. شاید شما خودتان بخواهید مقداری از چربی عای خود را کم کنید تا ظاهری ورزشی تر به خود بدهید. اما با وجود اینکه این یک هدف محبوب است، به این معنی نیست که همه می دانند چگونه به آن عمل کنند. کاملا برعکس! در این زمینه، اغلب متوجه می‌شویم که پروتکل‌های مورد استفاده اکثر پزشکان، هم از نظر تمرین و هم از نظر رژیم غذایی، همیشه با هدف سازگار نیستند. به خصوص برای اینکه نتایج بلند مدت داشته باشیم. امروز قصد داریم به طور مفصل مرور کنیم که چه الزاماتی برای کاهش وزن (و چربی) بدون گرسنگی کشیدن و ساعت ها و ساعت ها صرف ورزش کردن وجود دارد!

قبل از پرداختن به جزئیات جلسات ورزشی و برنامه های غذایی، بیایید ببینیم کاهش وزن واقعاً چه چیزی را به دنبال دارد. بیایید همچنین فرض کنیم که وقتی از اصطلاح “کاهش وزن” استفاده می کنم، آشکارا و مهمتر از همه شامل کاهش چربی می شوم. زیرا به طور مشخص، هیچ کس نمی خواهد چیزی جز چربی از دست بدهد! بدیهی است که هدف این است که تا حد ممکن توده عضلانی را حفظ کنیم تا یک شبح ورزشی و “تنظیم” نمایان شود.

کاهش وزن چگونه کار می کند؟

برای کاهش وزن به روشی سالم و پایدار، باید کمی سختگیرتر باشید. در واقع، هدف یافتن مؤثرترین تمرین ورزشی است، اما بدون گذراندن وقت خود در باشگاه، علاوه بر یک برنامه غذایی مؤثر اما نه خیلی محدود امکان پذیر است و در آنجا، همه چیز کمی پیچیده تر می شود.

رایج ترین اشتباهی که هنگام تلاش برای کاهش وزن انجام می شود چیست؟

یک اشتباه بسیار رایج داشتن انتظارات کاملا غیر واقعی است. با این حال، کاهش وزن نه آسان است و نه سریع. بدن ما انباشته شدن چربی را یک موفقیت می بیند و اگر برای کاهش وزن تلاش کنیم به شدت مبارزه خواهد کرد.

آیا ورزش می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

فعالیت بدنی موثرترین ورزش برای کاهش وزن در برابر سوزاندن کالری است و بنابراین می تواند به کاهش وزن کمک کند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که یک برنامه ورزشی معمولی (مانند دویدن سه بار در هفته) مصرف انرژی را حداقل تا 10 درصد افزایش می دهد. علاوه بر این، تحقیقات ما نشان داد که افراد با خوردن کمی بیشتر از حد معمول جبران می کنند. بنابراین وارد شدن به یک فعالیت بدنی جدید منجر به کاهش وزن زیادی نمی شود، به خصوص اگر به کالری دریافتی خود توجه نکنید. با این حال، افزایش فعالیت بدنی برای سلامتی مفید است.

چگونه وزن کم کنیم

بدن از استخوان ها، اندام ها، ماهیچه ها، چربی ها و آب تشکیل شده است. بنابراین وزن بدن مجموع همه این عناصر است. بنابراین، کاهش وزن، تنها به کاهش وزن از روی ترازو نیست.

لاغری یا کاهش وزن فرآیندی است که در آن میزان چربی بدن خود را کاهش می دهید و همچنین در صورت احتباس آب، آب زیر پوستی را کاهش می دهید. برای کاهش وزن، باید چربی بسوزانید که در این راه ورزش کمک کننده است . ولی موثرترین ورزش برای کاهش وزن می تواند هر ورزشی که به چربی سوزی منجر می شود باشد. ورزش های بدنسازی اصولی که یک برنامه تمرینی و تغذیه ای مناسب را به همراه دارد نیز نمونه ای از این ورزش ها می باشد.  دویدن، پیاده روی، طناب زدن، پله نوردی، کوهنوردی و غیره نیز موارد از ورزش های موثر در کم کردن وزن اضافی می باشند.

ورزش هایی که وزن شما را کاهش می دهد

کاهش وزن و سوزاندن چربی لزوماً شامل افزایش مصرف کالری روزانه و یک رژیم غذایی متعادل خوب است. بنابراین فعالیت بدنی برای کسانی که باید وزن خود را کاهش دهند یک فایده واقعی است. اما کدام فعالیت بدنی را انتخاب کنیم؟ چه ورزش هایی باعث کاهش وزن شما می شود؟ جواب این سوال تنها بالا بردن سوزاندن چربی می باشد که در اکثر ورزش ها نهادینه شده است. شما می توانید با تهیه یک کش ورزشی فوردی پرو موثرترین ورزش برای کاهش وزن را اجرایی کنید.

نتیجه گیری :

چربی ذخیره شده نه تنها مضر است، بلکه برای سلامتی نیز مضر است. هرچه سطح چربی ما بیشتر شود، بیماری‌های مرتبط با اضافه وزن همانندبیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، بیماری‌های خودایمنی بیشتر می‌شوند. رژیم غذایی مقصر اصلی اضافه وزن است لذا برای کاهش وزن، لازم است رژیم غذایی خود را متعادل کنید. بسته به ویژگی‌های شما، خواسته‌ها و برنامه‌تان، برخی از ورزش‌ها مؤثرتر از سایرین خواهند بود، اما عامل اصلی موفقیت انگیزه است

برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

در حال بارگیری کپچا ...