کدام ورزش باعث لاغری می شود

کدام ورزش باعث لاغری می شود

اینکه کدام ورزش باعث لاغری می شود محدود به یک یا دو ورزش نمی شود بلکه بسیاری از ورزش ها و حتی همه ورزش ها می توانند منجر به لاغری شوند. در مسیر کاهش وزن به جهت لاغری عوامل بسیاری مورد نیاز است تا شما به هدف لاغری مورد نظر خود برسید. برای شروع کار روی وزن خود نظم، انگیزه، پشتکار زیادی لازم است. کمک به افراد دارای اضافه وزن یا چاق در این مسیر رضایت زیادی به همراه دارد، اما همچنین می تواند یک چالش پیچیده باشد.

 

آیا فعالیت بدنی به کاهش وزن کمک می کند؟

ورزش به تنهایی وزن اضافی را از بین نمی برد، اما برای کاهش وزن سالم ضروری است. کاهش وزن دلیل اصلی ورزش بسیاری از ماست. اگرچه دلایل دیگری برای فعال بودن (برای بهبود سلامتی، داشتن انرژی و تفریح) وجود دارد، اما در مجموع، ما مجذوب وزن هستیم. یا به عبارت دقیق تر، ما در مورد چربی وسواس داریم.

 

اضافه وزن خطر ابتلا به چندین بیماری و شرایط سلامتی، از جمله انواع خاصی از سرطان، بیماری قلبی یا دیابت را افزایش می دهد. در همین ابتدای کار بدون تعارف باید بپذیرید که، کاهش وزن و حفظ وزن سالم در طولانی مدت بسیار دشوار است. با پذیرش این نکته می توانید با اراده تر در مسیر لاغری خود پایدار بمانید.

 

چه تمرینات بدنی باعث کاهش وزن می شود؟

تصور اینکه تنها با رعایت رژیم غذایی می توانید وزن کم کنید، توهم است. انجام تمرینات بدنی منظم (تمرینات با وزنه) و کاردیو (تمرینات هوازی) ضروری است. در نتیجه یک تمرین خاص نمی تواند شما راب  هدفتان برساند همانطور که در پاسخ سوال کدام ورزش باعث لاغری می شود ؟ نیز جواب همینگونه است. برای رسیدن به پاسخ درست در این موارد، به توصیه هایی که در ادامه داده می شود دقیق باشید.

 

توصیه می شود:

*150 دقیقه فعالیت هوازی متوسط ​​در هفته یا 75 دقیقه فعالیت شدید انجام شود.

* حداقل دو بار در هفته تمرینات عضلانی انجام دهید

* علاوه بر این، اتخاذ یک رژیم غذایی متعادل ضروری است.

 

چرا ورزش کنیم؟

ورزش منظم فواید زیادی برای سلامتی به همراه خواهد داشت.

  • خطر ابتلا به بیماری های جدی مانند بیماری قلبی، دیابت نوع 2 یا برخی از سرطان ها را کاهش می دهد
  • همچنین ثابت شده است که ورزش بهزیستی روانی را ارتقا می دهد. وضعیت بدن شما می تواند بر ذهن شما تأثیر بگذارد، همانطور که استرس یا اضطراب می تواند مستقیماً بر بدن شما تأثیر بگذارد.
  • ورزش بدنی متوسط ​​دوپامین و سروتونین را آزاد می کند. با این حال، این مواد باعث خلق و خوی خوب و احساس خوب می شود.
  • اکثر افرادی که به طور منظم ورزش می کنند متوجه تاثیری بر وضعیت ذهنی خود می شوند. افرادی که هیچ ورزشی انجام نمی دهند بیشتر در معرض اضطراب یا افسردگی هستند.
  • برای چندین نسل، انسان کمتر فعال بوده است. بسیاری از مردم بیشتر روز خود را با نشستن در مقابل صفحه کامپیوتر یا حرکت از نقطه A به نقطه B به صورت موتوری می گذرانند. سپس از سبک زندگی بی تحرک صحبت می کنیم.

 

توجه : امروزه، افراد بیشتری به سختی می توانند زمان لازم را در برنامه خود برای انجام یک فعالیت معمولی آزاد کنند. با این حال، اگر می‌خواهید وزن کم کنید، وقت گذاشتن منظم برای ورزش ضروری است.

 

 

چه تمرین های ورزشی انجام دهیم؟

اینکه کدام ورزش باعث لاغری می شود باید به دنبال ورزشی های متناسب با فیزیولوژی بدن هرشخص باشید که بتواند کاهش کالری را به همراه داشته باشد. درواقع برای کاهش وزن، باید کسری کالری ایجاد کنید تا باعث شود بدن شما بیش از کالری مصرفی چربی بسوزاند. برخلاف چند دهه گذشته، متخصصان تغذیه یا برنامه های لاغری اصرار دارند که تغییر سبک زندگی شما بسیار موثرتر از تلاش برای کاهش وزن سریع از طریق یک رژیم غذایی معجزه آسا خواهد بود. اعمال رژیم های شدید اغلب در واقعیت روزمره غیرممکن است و به طور کلی پس از پایان رژیم منجر به افزایش وزن می شود. فعالیت بدنی می تواند نقش مهمی در مدیریت وزن داشته باشد. بنابراین، افرادی که فعالیت بدنی ندارند بسیار بیشتر در معرض افزایش وزن هستند. بنابراین توصیه می شود 150 دقیقه حرکات هوازی متوسط ​​یا کاردیو (پیاده روی سریع، دوچرخه سواری، شنا) و 2 تا 3 جلسه تمرینات عضلانی (وزنه برداری، یوگا، تمرینات) در هفته انجام دهید.

 

رژیم در مقابل ورزش

درک این نکته مهم است که حفظ وزن متعادل نه تنها نتیجه رژیم غذایی است بلکه نتیجه فعالیت بدنی نیز هست. با ترکیب این دو عامل، شانس خود را برای رسیدن به هدفتان بسیار افزایش می دهید. یک رژیم غذایی متعادل و متنوع همراه با ورزش منظم پایه‌هایی برای بهبود سلامت شما هستند.

اگر پزشک به دلیل اضافه وزن یا چاقی، دارویی برای کاهش وزن برای شما تجویز کرد، از پیگیری برنامه تمرینات بدنی و عادات غذایی خوب غافل نشوید.

 

نتیجه گیری :

اگرچه اضافه وزن یا چاقی در ابتدا ما را با چالش های بزرگی مواجه می کند، اما نباید دلسرد شویم. ما در کدام ورزش باعث لاغری می شود ؟ تمریناتی را انتخاب می کنیم که مناسب ما باشد، بدون عجله روی کاری که انجام می دهیم تمرکز می کنیم و به بدن گوش می دهیم. بقیه مسیر فقط در سراشیبی خواهد بود.

 

 

برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

در حال بارگیری کپچا ...