ورزش کردن در باشگاه-4Dpro چیست و نحوه عملکرد آن چگونه است - فوردی پرو

چند بار در هفته باید به باشگاه برویم؟

در این مقاله از سایت فوردی پرو ما به شما می گوییم که بسته به هدفتان چند روز ورزش کردن در باشگاه برای شما مفید است!

اگر هدف شما کالری سوزی است، چند روز باید به باشگاه بروید؟

باید 3 روز در هفته کاردیو و 2 روز در هفته را تمرین قدرتی بکنید. اگر هدف شما عضله سازی است این برنامه را باید برعکس کنید. آن دو روز باقیمانده از هفته  را هم ” روزهای استراحت” می گوئیم. بسیار مهم است که برای داشتن بدنی سالم، حداقل 30 دقیقه فعالیت ورزشی داشته باشیم مثلاً می توانید پیاده روی کنید یا با کودکتان توپ بازی کنید یا هر گونه فعالیت مشابه.

فواید:

یک برنامه ی ورزشی 4 یا 5 روز در هفته یک روتین بسیار عالی برای بدن شماست. شما را فعال نگه می دارد و بدنتان به این رویه عادت می کند.

عوارض احتمالی:

ممکن است وقتی برنامه ورزشی خود را می گیرید، بعضی از جلسات را غیبت کنید و همین امر باعث ناامیدی شما بشود. فراموش نکنید که اگر هر روز به باشگاه بروید ممکن است برایتان کسل کننده بشود، بدنتان نیز به این برنامه عادت خواهد کرد. تغییرات مثبت استپ می کنند. شما می توانید چندتا برنامه ی ورزشی فیت نیس را با هم و در کنار هم انجام بدهید مثلاً کیک بوکس یا رقص یاد بگیرید و در کنار آن به استخر بروید یا تنیس بازی کنید و یا حتی ورزش بسکتبال را امتحان کنید. بدین ترتیب بیشتر هیجان زده و مشتاق خواهید بود.

اگر هدف تان کاهش وزن است چند روز در هفته باید به باشگاه بروید؟

 

ورزش کردن در باشگاه-4Dpro چیست و نحوه عملکرد آن چگونه است - فوردی پرو

 

اگر بزرگسالان قصد کاهش وزن دارند باید  روزانه 60 تا 90 دقیقه فعالیت ورزشی داشته باشند در ضمن مراقب دریافت کالری نیز باشند. البته به خاطر داشته باشید که این مسأله باید مطابق با رژیم غذایی، سن، وزن و جنسیت شما باشد.

شما مجبور نیستید که تمام مدت ورزش کاردیو یا ایروبیک انجام بدهید تا وزنتان کاهش یابد. انجام فعالیت های ورزشی استقامتی به مدت 2 یا 3 روز در هفته نیز در کالری سوزی شما بسیار مؤثر است.

اگر هدف تان عضله سازی است، چند روز در هفته باید به باشگاه بروید؟

یک برنامه ی ورزشی 3 یا 4 روز به باشگاه را داشته باشید که در آن 2 روز بر فعالیت های ورزشی عضله سازی تمرکز کنید.

اگر می خواهید بیشتر از این به باشگاه بروید ایرادی ندارد اما هرگز عضلات خود را با زیاد ورزش کردن خسته نکنید. عضلات به استراحت نیاز دارند.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

در حال بارگیری کپچا ...