چگونه وزن ایده آل خود را حفظ کنیم؟

چگونه وزن ایده آل خود را حفظ کنیم؟

مفهوم چگونه وزن ایده آل خود را حفظ کنیم ؟ یک مفهوم نسبی است که هر فرد بصورت جداگانه وزن ایده آل تعریف می شود.  چگونه می توانید وزن سالم خود را حفظ کنید؟ وزن ایده آل آن وزنی است که بدن به طور طبیعی به آن تمایل دارد ، راه حل آن بسیار ساده است: متعادل غذا بخورید ، ورزش کنید و از همه مهمتر لذت ببرید. وزن ایده آل نباید وزنی باشد که امیدوار هستید به هر قیمتی به آن برسید. وزنی که بدن شما به طور طبیعی به آن تمایل دارد و به خصوصیات شخصی شما پاسخ می دهد. وزنی که باعث می شود احساس خوبی در بدن خود داشته باشید ، وزن ایده آل  شما است.

 

چگونه وزن ایده آل خود را حفظ کنیم ؟

ورزش ، کلید وزن سالم است و وزن ایده آل فقط روی ترازو خوانده نمی شود بلکه وقتی بدن در وزن طبیعی خود قرار دارد و شما احساس پرخوری یا گرسنگی ندارید ، لزوماً احساس بهتری در سر خود دارید  و در این فرایند ، ورزش نقش اساسی را ایفا می کند.

 

بدانید که هر چه بیشتر ورزش کنید ، ماهیچه های بیشتری چربی را به سوخت تبدیل کرده و از افزایش وزن جلوگیری می کند. استرس و خواب را کنترل کنید تا وزن خود را کنترل کنید و به پاسخ و جواب اصلی چگونه وزن ایده آل خود را حفظ کنیم ؟ برسید. وقتی استرس یا خستگی داریم ، بیشتر غذا می خوریم و ترجیحاً غذاهای راحت و در نتیجه پر کالری ترین را برای این موضوع انتخاب می کنیم .

 

 

 

5 نکته برای حفظ وزن ایده آل خود

بگذارید واضح باشیم ، چیزی به عنوان وزن “ایده آل” برای یک اندازه مشخص وجود ندارد. بر اساس معیارهای پزشکی ، وزن زمانی طبیعی یا ایده آل در نظر گرفته می شود که شاخص توده بدنی یا BMI  مرد یا زن بین 18.5 کیلوگرم در متر مربع و 25 کیلوگرم در متر مربع باشد.

غذاهای مناسب را انتخاب کنید

  • غذاهای مناسب را انتخاب کنید

از غذاهای طبیعی خود برای رژیم غذایی سالم استفاده کنید. آیا اصل تمیز خوردن را می دانید؟ از محصولات دارای چربی و قند زیاد خودداری کنید و به دنبال جایگزین ها باشید. غالباً قند و چربی در وعده های غذایی آماده بسیار زیاد است. به منظور محدود کردن کالری و مفید بودن بدن و سلامتی ، سعی کنید خودتان غذا را با مواد تازه بپزید.

 

به آرامی غذا بخورید

 

  • به آرامی غذا بخورید

افرادی که ظهر برای ناهار عجله می کنند، اغلب پرخوری می کنند.اگر بخواهیم وزن ایده آل خود را حفظ کنیم باید  وقت بگذاریم، لذت ببریم و خوب بجویم. یک مطالعه نشان داد افرادی که به آرامی غذا می خورند تا 10 درصد کالری کمتری مصرف می کنند. دلیل آن ساده است: حدود 20 دقیقه طول می کشد تا مغز ما به معده ما بفهمد که به اندازه کافی غذا خورده ایم. اگر خیلی سریع غذا بخورید ، به خوردن فراتر از این آستانه سیری ادامه می دهید.

 

  • نخوردن غذای کافی اشتباه است

بسیاری از مردم فکر می کنند که خوردن کمتر در طولانی مدت به کاهش وزن آنها کمک می کند ، اما این یک فریب است. بدن شما برای عملکرد صحیح به مقدار مشخصی انرژی نیاز دارد. اگر کالری مورد نیاز آن را تامین نکنید ، نیاز به انرژی را کاهش می دهد. با عدم خوردن کافی ، متابولیسم پایه خود را کند می کنید. به محض اینکه شروع به خوردن بیشتر کردید ، بدن شما به سرعت شروع به ذخیره این کالری های اضافی می کند و شما به سرعت وزن خود را افزایش می دهید. به این اثر یو یو می گویند. وعده های غذایی منظم ، پروتئین کافی و تمرینات منظم به شما در جلوگیری از این دام کمک می کند. بنابراین نخوردن وعده های غذایی (خوشبختانه) راه حل نیست!

خوب خوابیدن

 

  • خوب خوابیدن

کلید اصلی در کنترل وزن ایده آل خوب خوابیدن است چرا که کلید سلامتی و کنترل وزن است. اولین ایده برای بهبود خواب را با یک شام سبک شروع کنید .

 

  • یک ایده خوب دیگر در وزن ایده آل خود را حفظ کنیم استرس نداشتن است

اجازه ندهید که تحت فشار استرس قرار بگیرید. به خود اجازه یوگا، آرامش درمانی یا مدیتیشن بدهید. به یاد داشته باشید که وزن ایده آل که با دید مثبت نسبت به خود همراه نباشد ایده آل نیست. حفظ وزن ایده آل به این معنا نیست که رژیم غذایی همیشگی داشته باشید. بیشتر در مورد تغذیه متعادل است، یعنی خود را محروم نکنید و چیزی را حذف نکنید. قطعا بدن شما به نشاسته و همچنین فیبر ، کربوهیدرات و چربی نیاز دارد که در این میان فقط مسئله تناسب است که میزان و نوع مصرف را مورد توجه قرار می دهد.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

در حال بارگیری کپچا ...