حرکت ورزشی اسکوات

حرکت ورزشی اسکوات

حرکت ورزشی اسکوات مسلماً شناخته شده ترین ورزش در دنیای بدنسازی است. اصطلاح “اسکوات” یکی از آن کلماتی است که در ورزشگاه بوی خوبی می دهد. این تمرین قدرتی یکی از ساده ترین تمرینات است و اگر به خوبی انجام شود ، موثرترین نیز خواهد بود.

حرکت اسکوات به خودی خود دارای ویژگی خاصی است که نه تنها بر روی یک ماهیچه، یا حتی چند عضله ، بلکه در کل بدن کار می کند. در حالی که اکثر مردم تصور می کنند که اسکوات برای توسعه قسمت تحتانی بدن و به ویژه ران ، همسترینگ ، چهارسر مفید است ، اما این تصور غلط است ، زیرا این حرکت فوق العاده با ارزش همچنین قسمت بالای بدن را درگیر می کند ، با کمربند شکمی و تنه شروع می شود.

اگر تمرینات اسکوات را به طور شدید یا حداقل به طور منظم انجام دهید ، رضایت بخش ترین قدرت اصلی را بدست خواهید آورد ، اما این همه ماجرا نیست. تن عضلانی ، انعطاف پذیری و در نتیجه تحرک شما به طور کلی تنها تقویت می شود ، که در صورت تمایل احتمال ایجاد آسیب در حین تمرین یک رشته دیگر را نیز محدود می کند. به همین دلیل است که بسیاری از ورزشکاران ، از جمله آنهایی که در رشته های سطح بالا تمرین می کنند ، به این ورزش بسیار موثر روی می آورند.

بدانید که حرکت ورزشی اسکوات به شما امکان می دهد یک باسن رویایی را ترسیم کنید. هیچ چیز جادویی در آن وجود ندارد ، و هیچ چیز فوری نیز وجود ندارد ، شما باید کمی عرق کنید و به خودتان سختی بدهید تا بتوانید آن باسن را مجسم کنید که باعث می شود چشم های خاصی در خیابان یا ورزشگاه به چهره شما توجه کند.

نحوه انجام حرکت ورزشی اسکوات

نحوه انجام حرکت ورزشی اسکوات

این ورزش چربی سوز در درجه اول عضلات شکم و پاها را هدف قرار می دهد ، اما همچنین باعث تقویت عضلات شکم و بالای بدن می شود. برای انجام اسکوات ، پاها را کمی از هم باز کنید. آنها باید یک خط مستقیم با شانه های شما ایجاد کنند. صاف بمانید و در حالت نشسته روی زمین قرار بگیرید و مطمئن شوید که زانوها هرگز از نقاط پای شما عبور نمی کنند. از پاشنه های پا برای تکیه گاه استفاده کنید تا دوباره بلند شوید و حرکت را تکرار کنید. هنگام فرود نفس بکشید و در صعود بازدم را انجام دهید. در حین حرکت ، پشت باید کمی خمیده و قفسه سینه گرد شود ، بدون اینکه پشت گرد شود یا به جلو خم شود. پاشنه ها همیشه باید روی زمین باشند.

 

مزایای انجام اسکوات

داشتن رانهای سفت و باسن رویایی هدفی است که بسیاری هنگام تمرین با وزنه به دنبال آن هستند. یک ورزش ضروری برای دستیابی به این هدف ، اسکوات است ، که یک حرکت چمباتمه ای است که ماهیچه های پایین بدن را هدف گرفته است. با تغییرات مختلف ، یک تمرین کامل است که می تواند از چندین عضله استفاده کند. این رایج ترین حرکتی است که برای تقویت ران و باسن استفاده می شود. چه مبتدیان و چه متخصصان ، مطمئناً همه تمرین کنندگان آن را شنیده اند. اما مزایای واقعی آن چیست؟

جدا از تقویت عضلات ، چربی سوزی و بهبود عملکرد در ورزشگاه ، اسکوات مزایای بسیاری دارد که توسط افرادی که آن را تمرین می کنند غیرعادی نیست.

 

اسکوات مفاصل را تقویت کرده و آسیب ها را محدود می کند

آسیب های ورزشی اغلب به دلیل ضعف در تثبیت عضلات یا مفاصل و عدم انعطاف پذیری ایجاد می شود. حرکت ورزشی اسکوات ممکن است راه حل مناسبی باشد زیرا مفاصل را تقویت می کند. در واقع ، این ماهیچه های اصلی تثبیت کننده پاها ، در این مورد عضلات ساق پا ، همسترینگ و چهارسر ران ، به ویژه در هنگام پرش و دومیدانی کار می کند. همچنین ، انعطاف پذیری مفصل ران و مچ پا را بهبود می بخشد و تعادل خوبی را ایجاد می کند ، که به جلوگیری از شکستگی کمک می کند. در واقع ، این تمرین اغلب در برنامه های توانبخشی به دنبال آسیب های ورزشی استفاده می شود.

 

اسکوات سلامتی را بهبود می بخشد

وضعیت اسکوات در حین اسکوات نه تنها خون ، آب و لنف را در بدن جریان می دهد ، بلکه به دفع مواد زائد و سموم نیز کمک می کند. این بدان معناست که تمرین اسکوات گردش و توزیع مواد مغذی را در سراسر بدن بهبود می بخشد و بدن را تمیز می کند. حرکت همچنین برای داشتن ترانزیت بهتر روده ای موثر است.

 

نتیجه گیری :

ما امیدواریم که این توضیحات شما را قادر ساخته باشد تا اسکوات را درک کرده باشید ، زیرا قطعاً یکی از بهترین تمرینات برای همه مخاطبان است! محصول فوردی پرو که یک وسیله ورزشی ساخته شده توسط یک ایرانی از کشور آلمان می باشد می تواند در انجام حرکت ورزشی اسکات یا اسکوات شما را کمک کند تا بتوانید بدون اشتباه این حرکت را در منزل انجام دهید.

برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

در حال بارگیری کپچا ...