چگونه ورزش کنیم و سالم بمانیم

چگونه ورزش کنیم و سالم بمانیم

چگونه ورزش کنیم و سالم بمانیم برای تمامی افرادی است که می خواهند بدن خود را از بی تحرکی بیرون بکشند. این افراد به دنبال سلامتی کامل و صحت بدن خود هستند درواقع این افراد پی به ارزشمند بودن سلامتی خود برده اند. سلامتی و سالم ماندن تبدیل به آرزویی برای همه شده است و موقعیت اجتماعی ما ، طبقه ما یا آرزوهای ما هرچه باشد ، کوچکترین بیماری این قدرت را دارد که لذت زندگی را از ما بگیرد. بنابراین برای سالم ماندن چه می توانید بکنید؟

سالم ماندن و ورزش منظم در سنین بالاتر سلامتی و تندرستی را بهبود می بخشد که با افزایش سن ، رفاه ما به همان اندازه که در جوانی اهمیت داشت هم اکنون نیز مهم و حیاتی است. فعال ماندن بدن و تحرک داشتن برای سلامتی کلی ما ، هم برای سلامتی و هم برای شادی ما مفید است.

فعال شدن به طور منظم می تواند به ما کمک کند سالم ، سرزنده و مستقل بمانیم . همچنین می تواند به بهبود مهارت های تفکر ما کمک کند ، دردها را کاهش دهد و روحیه خوبی را برای ما ایجاد کند.

 

ما ممکن است مانند گذشته پرانرژی یا متحرک نباشیم ، اما این بدان معنا نیست که ما باید فعالیت خود را متوقف کنیم. مهم نیست که در حال حاضر چه احساسی دارید ، روشهای مختلفی برای حرکت وجود دارد. بیایید آنها را با هم کشف کنیم. فوردی پرو نکاتی را برای حفظ فرم خوب به شما ارائه می دهد.

 

از رژیم غذایی متعادل و سالم استفاده کنید

اولین توصیه ای  قبل از آنکه بدانیم چگونه ورزش کنیم و سالم بمانیم این است که از رژیم غذایی متعادل استفاده کنیم. اگر می خواهید سالم باشید ، به رژیم غذایی خود توجه کنید. کارشناسان تغذیه می گویند که  روزانهمیوه و سبزی بخورید. این قانونی است که شما باید ده ها بار آن را شنیده باشید ، اما دلیلی برای آن وجود دارد. این میوه ها و سبزیجات دارای اثر محافظتی در برابر بیماری هایی هستند که با افزایش سن ظاهر می شوند.

برخی از متخصصان تغذیه ، حتی لازم است روزانه 7 یا حتی 10 واحد میوه و سبزیجات مصرف کنید! بنابراین باید از خوردن غذاهای خیلی چرب ، خیلی شیرین یا بیش از حد شور پرهیز کنید. برای کمک به غذا خوردن بهتر ، می توانید با یک متخصص مشورت کنید.

 

فعالیت بدنی داشته باشید

چگونه ورزش کنیم و سالم بمانیم با فعالیت بدنی منظم و همیشگی بصورت مستمر امکان پذیر خواهد بود. ورزش منظم در هر سنی ضروری است. فعالیت بدنی به حفظ بدن و ذهن کمک می کند و می تواند از بروز برخی بیماری ها مانند سرطان، بیماری های قلبی عروقی ، دیابت یا اضافه وزن جلوگیری کند. همچنین به مبارزه با استرس و خواب بهتر کمک می کند. برای ورزش کردن لازم نیست ورزشکار خوبی باشید. پیاده روی یا دوچرخه سواری هر روز سر کار یا بالا یا پایین رفتن از پله ها می تواند برای شما مفید باشد.

 

 

مقدار زیادی آب بنوشید

اینکه نوشیدن آب در چگونه ورزش کنیم و سالم بمانیم شاید بی ربط باشد اما از اصول پایه ای و اساسی می باشد. به عبارتی نوشیدن آب به حفظ آمادگی جسمانی کمک می کند. شما باید مطمئن شوید که روزانه به اندازه کافی آب می نوشید تا در وضعیت خوبی قرار بگیرید. پزشکان نوشیدن 1.5 تا 2 لیتر در روز را توصیه می کنند. این عدد را می توان در صورت هوای گرم یا در حین تمرینات بدنی به سمت بالا تنظیم کرد تا هیدراته خوبی داشته باشید.

 

به اندازه کافی خوابیدن

خواب نقش مهمی در زندگی ما و همچنین بحث چگونه ورزش کنیم و سالم بمانیم دارد. نباید از آن غفلت کرد! زمان خواب شما به شدت تحت تأثیر کار، مدرسه، خانواده و همه فشارهای زندگی روزمره است. می تواند به سلامتی شما آسیب برساند. عدم خواب کافی می تواند بر روحیه ، وضعیت روحی و جسمی شما تأثیر بگذارد. اینها دلایلی است که شما شیوه زندگی خود را برای داشتن ساعات کافی خواب تنظیم می کنید. خواب می تواند فعالیت بدنی و ورزش کردن شما را با کیفیت مناسبی همراه کند.

 

مصرف الکل و دخانیات ممنوع

علت آنکه گفته می شود از مصرف دخانیات همانند سیگار و قیلون که امروزه در بین جامعه ایرانیان بسیار باب و روتین شده است خود داری کنید آن است که بهره وری ورزش کردن را پایین می آورد. درواقع از پاسخ های مهمی که می توان به چگونه ورزش کنیم و سالم بمانیم داد همین دوری از دخانیات و مصرف الکل می باشد.

راه های زیادی برای فعالیت بدنی وجود دارد و همه اینها مربوط به ورزش نیست. در ادامه شما را با تعدادی از این موارد آشنا می کنیم.

  • از نشستن طولانی در مقابل تلویزیون یا کامپیوتر خودداری کنید.
  • از نشستن طولانی مدت برای خواندن ، چت یا گوش دادن به موسیقی خودداری کنید.
  • هنگام صحبت با تلفن بلند شوید یا قدم بزنید.
  • فعالیت بدنی شامل هر چیزی است که بدن شما را به حرکت در می آورد: از پیاده روی و ورزشهای تفریحی گرفته تا باغبانی و کارهای خانه .
  • در فعالیتهای اجتماعی مانند کلاسهای رقص یا گروههای پیاده روی شرکت کنید.
  • سرگرمی هایی را انتخاب کنید که شما را فعال نگه دارد ، مانند باغبانی یا صنایع دستی.
  • اگر نوه های دارید با آنها بازی کنید.

 

نتیجه گیری :

توصیه ای طلایی و کلیدی که در مورد چگونه ورزش کنیم و سالم بمانیم ، می توانیم به شما داشته باشیم آن است که، اگر در حال حاضر غیر فعال هستید، ورزش را برای مدت زمان کوتاهی شروع کنید و مدت زمان، دفعات و شدت را به تدریج در طول زمان افزایش دهید. ابتدا سعی کنید مدت زمان نشستن خود را در طول روز کاهش دهید.

برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

در حال بارگیری کپچا ...