فواید ورزش برای پوست

فواید ورزش برای پوست

شناخت فواید ورزش برای پوست موجب می شود تا افراد تشویق به ورزش کردن شوند و از اثرات مثبت آن بهرمند گردند.

ورزش کردن به مبارزه با آکنه کمک می کند

از اصلی ترین فواید ورزش برای پوست جلوگیری کردن از بروز آکنه ها و لک های صورت می باشد. همانطور که می دانید فعالیت بدنی در یبوست و استرس نقش دارد ، دو عاملی که می تواند آکنه را بدتر کند. در واقع ، یبوست می تواند علت آکنه باشد زیرا بدن ، قادر به تخلیه مواد زائد خود نیست، و راه دیگری بجز پوست را پیدا نمی کند. توجه داشته باشید که با ورزش کردن هضم غذا نیز بهبود می یابد. علاوه بر این ، موجب تمیز شدن منافذ و از بین بردن سموم می شود .

ورزش گردش خون را بهبود می بخشد

افرادی که به طور منظم ورزش می کنند کل بدن خود را تقویت کرده و گردش خون را بهبود می بخشند. زیرا به لطف پمپاژ شدید قلب ، حتی کوچکترین مویرگ ها (رگ های خونی کوچک پوست) خون بیشتری دریافت می کنند. این باعث می شود رنگ پوست شاداب تر شود .

ورزش اکسیژن بیشتری را تأمین می کند

کسانی که ورزش می کنند به مرور زمان نفس خود را بهبود می بخشند. زیرا میزان هوایی که بدن تنفس می کند در حال افزایش است. تنفس بیشتر هوا به این معنی است که بدن شما اکسیژن بیشتری دریافت می کند. تعداد گلبول های خونی افزایش می یابد ، قلب به طور مثرتری کار می کند و اندام ها بهتر خون رسانی می کنند. فشار خون و همچنین شادابی رگ ها و بافت ها بهبود می یابد. و این اثر البته برای پوست شما نیز مفید است.

ورزش باعث کاهش استرس می شود

آخرین مطالعات نشان می دهد که استرس و آکنه بر یکدیگر تأثیر می گذارند بنابراین ، جنبه روانی آکنه را نباید دست کم گرفت ، زیرا استرس منفی می تواند پوست را نسبت به التهاب و بنابراین جوش ها حساس تر کند.

 ورزش بدن را پاکسازی می کند

ورزش بر اساس ماهیت شما باعث ایجاد عرق می شود. اما این یک چیز خوب است ، زیرا عرق تأثیر مثبتی دارد: منافذ باز می شوند و چربی و کثیفی اضافی به طور طبیعی از بین می رود.

فعالیت بدنی چگونه بر پوست تأثیر می گذارد؟

فعالیت بدنی چگونه بر پوست تأثیر می گذارد؟

ورزش به تحریک گردش خون و تحریک مواد مغذی و اکسیژن به کل بدن کمک می کند. این اکسیژن رسانی منجر به رنگ بهتر پوست ، بافت صاف و ظاهر جوانتر می شود.

به طور موقت ، پوست مستعد روزاسه (یا قرمزی) ممکن است به دلیل اثر گشاد کننده عروق در هنگام تمرین صورتی به نظر برسد ، اما نگران نباشید ، این یک وضعیت موقتی است. اگر پوست حساسی دارید ، می توانید تا آنجا که می خواهید ورزش کنید.

فواید ورزش برای پوست در برف

ورزش در برف  باعث گردش خون می شود که خون و اکسیژن بیشتری را به پوست می رساند. نتیجه این فرایند: مواد مغذی بیشتر و انرژی بیشتری برای سلول ها از جمله سلول های پوست است. پوست درخشان تر و پر از زندگی می شود.

با ورزش کردن در برف استرس را از بین می برید و  در حین ورزش ، بدن ما هورمون های مختلفی مانند سروتونین و اندورفین ترشح می کند که مانع از استرس می شود ، یکی از عواملی که بر ظاهر پوست تأثیر می گذارد ، که مانع از کدر شدن و مات شدن پوست می شود.

عرق باعث از بین رفتن آلودگی ها و زباله های بدن ما از طریق پوست می شود. در حالی که تعریق در حین ورزش مثبت است ، ما باید همه آثار ناخالصی را روی پوست خود با دوش گرفتن از بین ببریم.

نکاتی برای مراقبت از پوست هنگام ورزش

نکاتی برای مراقبت از پوست هنگام ورزش

به طور کلی ورزش تأثیر مفیدی بر وضعیت بدن و پوست به طور خاص دارد. اما ما باید چند نکته ساده را رعایت کنیم تا بتوانیم از فواید ورزش برای پوست و سلامت بدن بهره ببریم.

استفاده از ضد آفتاب

اگر در خارج از منزل ورزش می کنید ، به ویژه هنگامی که آفتاب شدید است ، از ضد آفتاب استفاده کنید. این کار از پوست شما در برابر پیری و سایر بیماری ها پوست محافظت می کند.

ورزش بدون آرایش

عرشزق برای از بین بردن تمام سموم از بدن مفید است و همچنین پوست ما را تمیز می کند. اگر آرایش کنیم ، منافذی را که عرق در آن جریان دارد مسدود می کنیم و می توانیم گرانیت را از خاک اضافی به دست آوریم.

پوست خود را مرطوب کنید

به خصوص در زمستان و اگر در بیرون ورزش می کنید ، از پوست خود با یک مرطوب کننده خوب محافظت کنید تا از خشک شدن آن در سرما جلوگیری شود. هنگام ورزش اغلب آب بنوشید.

برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

در حال بارگیری کپچا ...