تمرینات تناسب اندام در خانه

تمرینات تناسب اندام در خانه

تمرینات تناسب اندام در خانه بیشتر برای آن دسته از افرادی که ترجیح می دهند در خانه ورزش کنند و یا وقت کافی به دلایل مختلف را ندارند بسیار مناسب است. خانم های خانه دار که نیاز است در کنار فرزندان خردسال خود باشند تا بتوانند وضعیت فرزندان خود را مدیریت کنند فوق العاده عالی می باشد. حتی مادران شاغلی که بهترین تایم خود را در بیرون از منزل مشغول به کار و فعالیت هستند و دیگر برای ورزش کردن نمی توانند تایم های اضافه تری را در رفت و آمد به باشگاه باشند، تمرینات و ورزش های تناسب اندام در خانه مناسب و ایده آل هستند.

 

ما اعتقاد داریم که برای خوش اندام شدن واقعاً نیازی به رفتن و حضور فیزیکی در باشگاه نیست. شما می توانید با پیاده روی، آهسته دویدن و حتی رقصیدن ورزش کنید تا ضربان قلب خود را افزایش دهید و از تمرینات تناسب اندام در خانه استفاده کنید. حتی فردی با برنامه شلوغ می تواند بدون حضور در باشگاه، فضایی برای ورزش  در خانه شخصی خود پیدا کند.

 

 

چرا گرم کردن بدن در طول یک برنامه تمرینی ضروری است؟

قبل از آنکه به سراغ شروع تمرینات تناسب اندام در خانه بروید لازم است که بدن خود را برای ورزش کردن آماده کنید. آماده کردن بدن همان گرم کردن بدن است درواقع،با گرم کردن ماهیچه ها به افزایش دمای بدن شما کمک می کند. بنابراین، به بدن اجازه می دهد تا برای تمرینات تناسب اندام آماده شوید و از موقعیت های خستگی اجتناب کند.

همچنین گرم کردن عضله علاوه بر آماده کردن شما برای استرسی که در طول تمرین بدنی ایجاد می شود، برای شما مزایای زیر را به همراه خواهد داشت.

 

  • از بین بردن مواد شیمیایی ترشح شده در طول تمرین
  • بهبود ضربان قلب
  • گردش خون را آسان تر می کند.

 

 نکته ای که می بایست راجعم به گرم کردن به آن توجه داشته باشید این است که، حتما آن بخش ها و عضلاتی که قرار است روی آنها حرکات ورزشی انجام شوند گرم شوند. به عبارتی عضلات شرکت کننده در ورزش می بایست گرم شوند.

 

تمرین عالی برای انجام تمام تمرینات تناسب اندام در خانه

                                                                                                                            

برای داشتن اندامی سفت و خوش اندام، نیازی نیست ساعت ها در باشگاه بمانید. در اینجا مجموعه ای از بهترین تمرینات برای کاهش وزن که به راحتی در خانه انجام می شود، آورده شده است. آنها را ترکیب کنید و دو یا سه بار در هفته آنها را تمرین کنید . شما می توانید با لباس ورزشی یا حتی لباس خواب، صبح قبل از دوش گرفتن و رفتن به سرکار و یا حتی شروع روز جدید انجام دهید.

تمرینات ورزشی مربوط به تناسب اندام در خانه برای بانوان در روزهای پریودی هیچ مشکلی را ایجاد نمی کند و خانم ها می توانند بعد از یک استراحت، تمرینات روزانه خود را به راحتی انجام دهند.

اسکات

تمرین اسکات زدن

اکات زدن که در ادامه نحوه انجام آن را به شما آموزش می دهیم برای کاهش وزن و خوش فرم ساختن باسن، پاها، تخت کردن شکم و پشت شما عالی است.

برای انجام حرکت ورزشی اسکات شما باید طوری بایستید که پاهایتان به اندازه عرض شانه هایتان باز شده باشد و زانوهای خود را خم کنید. حواستان باشد نباید خم کردن زانوها به شکلی باشد که جلوتر از انگشتان پای شما قرار بگیرد.

وقتی زانوها را خم کردید می بایست باسن خود را پایین بیاورید همانند هنگامی که می خواهید بنشینید. وزن بدن در این حالت تماما روی پاشنه پا هدایت می شود. هنگامی که ران های شما در حالت موازی با زمین قرار گرفت، می توانید به آرامی بالا بیایید و بایستید. این حرکت را بصورت ست های 20 تایی در سه الی چهار مرتبه انجام دهید.

 

اگر نحوه انجام اسکات را به درستی اجرایی نکنید باعث آسیب به کمر می شود پس در اجرای صحیح آن دقت کافی را داشته باشید. هنگامی که شما حرکت اسکات را پندین جلسه بصورت مداوم انجام بدهید می بینید که باسن شما فرم زیبایی گرفته است و حتی بخش های خالی باسن شما پر شده است. همینطور با مداومت داشتن به حرکت اسکات شما شکم صاف تر و عضلانی تری که کم کم بصورت 6 تکه خواهد در آمد مواجه خواهید بود.

برای انجام درست حرکت اسکات شما می بایست که کمر خود را صاف و در حالتی ریلکس نگه دارید و اصلا به کمر خود فشار وارد نکنید. شما می توانید از ابزارهای کمک ورزشی ساده برای اسکات زدن استفاده کنید. کش ورزشی فوردی پرو یک ابزار فوق العاده عالی برای هر نوع از تمرینات تناسب اندام در خانه می باشد که می تواند برای شما عالی باشد.

 

 

برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

در حال بارگیری کپچا ...