راه های افزایش انرژی در طول روز

راه های افزایش انرژی در طول روز

راه های افزایش انرژی در طول روز ، حتما برایتان پیش آمده است که در طول روز دچار کاهش سطح انرژی و بی‌حالی شوید. حس ناخوشایندی است که برای انجام هیچ کاری انرژی نداشته باشید و از کارهایتان عقب بمانید. روش‌های افزایش سطح انرژی وجود دارند که می توانید با به‌کارگیری آن‌ها، خود را از بی‌حالی و سستی نجات دهید، و پرانرژي کارهایتان را انجام دهید.

راه های افزایش انرژی در طول روز

روش‌های زیر را برای بالا بردن انرژیتان انجام دهید و سوخت انرژي روزانه تان را افزايش دهيد!

1- افزایش انرژی با قرار گرفتن در معرض نور خورشید

نور خورشید ویتامین D دارد و می تواند انگیزه شما و عملکرد ذهنی‌تان را افزایش دهد، ولی باید توجه داشته باشید که خود را دربرابر آسیب‌های نور خورشید محافظت كنيد. سعی کنید صورت خود را در برابر نور خورشید قرار ندهید یا از کرم‌های ضد آفتاب برای صورتتان استفاده کنید. نیازی نیست که ساعت‌ها زیر نور خورشید قرار بگیرید؛ می‌توانید فقط با یک ربع آفتاب درمانی، شادابی و انرژی خود را به دست آورید.

2- افزایش انرژی با انجام حرکات کششی

با انجام حرکت‌های کششی در ابتدای روز، می‌توانید شروع خوبی داشته باشید و روزتان را با شادابی و قدرت آغاز کنید. اگر حرکات کششی را درست و اصولی انجام دهید، افزایش انرژی فوق‌العاده‌ای را احساس می‌کنید. همیشه ماندن در رختخواب ترجیح ماست ولی بر این احساس غلبه کنید و با انجام حرکت‌های کششی خواب را از سرتان بپرانید.

3- دریافت مقدار مناسب کالری

مصرف مواد مغذی و بالا بردن سطح کالری بدنتان به میزان مناسب نیز موجب افزایش سطح انرژی می‌شود. ولی توجه کنید که افزایش کالری به نوعی حرکت روی لبه تیغ است. اگر زیاد کالری دریافت کنید، هم وزنتان زیاد می‌شود و هم احساس خستگی و رخوت بالایی بهتان دست می‌دهد. اگر هم مواد مغذی کمی به بدنتان برسانید، در طول روز احساس خستگی می‌کنید. پس با مصرف مواد مغذی سالم در طول روز به اندازه نیاز و در حجم مناسب، کالری بدن خود را تا سطح مناسبی افزایش دهید.

4- افزایش انرژی با پله نوردی!

تحقیق جدیدی نشان داده است که بالا و پایین رفتن از پله‌ها با سرعت کم و در زمان اندک می‌تواند احساس کسلی و بی‌حالی را از شما بگیرد و موجب افزایش سطح انرژی شما بشود. بعضی از محققان معتقدند که این روش انرژی‌بخش‌تر از دريافت کافئین است. اگر احساس بی‌حالی و کمبود انرژی دارید، 10-15 دقیقه پله‌ها را بالا و پایین کنید و كلي حال خوب دريافت كنيد.

راه های افزایش انرژی در طول روز

5- مصرف فیبر در صبحانه

ثابت شده است که افرادی که در وعده صبحانه خود به اندازه کافی فیبر مصرف نمی‌کنند، بیشتر به کمبود انرژی در طول روز دچار می‌شوند. برای این که انرژی‌تان در طول روز نيفتد، مصرف بلغور جو، تخم مرغ، نان تست کامل، ماست و انواع توت‌ها را در وعده صبحانه فراموش کنید.

6- نوشیدن آب و افزايش انرژي

اگر بدنتان کم‌آب شود، انرژی‌تان کاهش می‌یابد و دچار خستگی می‌شوید. اگر آب بدن کم شود، رساندن اکسیژن به اندام‌ها کندتر می‌شود و انرژی‌تان کم می‌شود. برای افزایش انرژیتان در طول روز به جای مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار، آب بنوشید.

7- افزایش انرژی با تنفس عمیق

شاید ساده‌ترین روش برای بالا بردن انرژی این باشد که چند نفس عمیق بکشید. با این کار، میزان اکسیژن خونتان زیاد می شود، فشار خون و تپش قلبتان کم‌تر می‌شود. هم‌چنین تنفس عمیق موجب می‌شود که گرفتگی عضلانی‌تان از بین برود.

8- افزایش انرژی با فرار از خانه!

بزنید بیرون! اگر احساس کمبود انرژی دارید، از خانه خارج شوید و با پیاده‌روی و گشت و گذار در فضای بیرون از خانه انرزی خود را افزایش دهید. بیرون رفتن به خصوص رفتن به مکان‌هایی که بتوانید طبیعت را احساس کنید، موجب افزایش سطح انرژی شما می‌شود و احساس شادابی و سرزندگی پیدا می‌کنید.

راه های افزایش انرژی در طول روز

 

9-  برنامه منظم خواب

خوابیدن همیشه وسوسه برانگیز است. اگر برنامه ثابت و منظمی برای خواب نداشته باشید، ریتم شبانه‌روزی بدنتان از حالت تعادل خارج می‌شود و دچار مشکل کم‌خوابی می شوید. اگر دچار کم‌خوابی شوید، مشکلات بسیاری گریبانتان را می‌گیرد که یکی از آن‌ها کمبود انرژی است.

10- افزایش انرژی با چرت زدن

خواب کوتاه مدت هم می‌تواند موجب بالا رفتن انرژی شما بشود به شرط این که چرتتان تبدیل به خواب‌های طولانی نشود. یک چرت 15 تا 30 دقیقه‌ای در طول روز می‌تواند موجب تجدید قوایتان شود و به عنوان موتور محرکی برای ادامه فعالیت‌های روزانه‌تان عمل کند.

11- افزایش انرژی با کاهش مصرف مواد قندی

مصرف بیش از حد مواد قندی، احساس خستگی و خواب‌آلودگی را برایتان به همراه دارد. برای افزایش انرژی، در حد تعادل مواد قندی مصرف کنید. قند هیولایی است که باید افسار آن را در دست بگیرید. دیدید که کنترل نداشتن روی مصرف مواد قندی، جدا از ضررهای بسیاری که برای سلامتی دارد، روی کاهش سطح انرژی نیز تاثیرگذار است.

 

12- افزایش انرژی با استفاده از محصولات فوردی!!!

بگذارید راه دوازدهم افزایش انرژی را به عنوان یک پیام بازرگانی برای محصولاتمان معرفی کنیم. با استفاده از محصولات فوردی، سطح انرژی خود را تا حدی افزایش می‌دهید که با هیچ عاملی کاهش پیدا نمی‌کند! جدا از شوخی، برای انجام حرکات کششی که روشی برای افزایش سطح انرژی است، می‌توانید محصولات فوردی را انتخاب کنید.

در نهايت

کمبود انرژی در طول روز نه تنها موجب کسلی و سستی شما می‌شود و احساس بدی بهتان می‌دهد، روی خلق و خو، روابط و عمکلردتان نیز تاثیرگذار است. افزایش انرژی علاوه بر شاداب ساختن و افزایش خوشبینی شما نسبت به زندگی، می‌تواند موقعیت تحصیلی یا موقعیت شغلی و حرفه‌ای شما ارتقا دهد.

برای این که این تاثیرات را بر زندگی‌تان ایجاد کنید، روش‌های بالا بردن سطح انرژی را عملی کنید و پس از خواندن این مقاله راحت از آن نگذرید.

برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

در حال بارگیری کپچا ...