ورزش بدنی برای حفظ سلامتی

ورزش بدنی برای حفظ سلامتی

ترکیب انواع مختلف ورزش بدنی برای حفظ سلامتی شما می تواند خطر آسیب را کاهش داده و مزایای فعالیت بدنی را افزایش دهد. ما برای حفظ تناسب اندام و بازیابی انگیزه ، نگاهی به 4 نوع تمرین می اندازیم.

وقتی به ورزش فکر می کنیم، گاهی اوقات تصاویر افراطی داریم که به ذهن خطور می کنند. تلاش ، تعریق ، رنج … این ایده های منفی می توانند بر انگیزه ما سنگینی کنند. با این وجود فعالیت هایی که ضربان قلب ما را تسریع می کنند تنها فعالیت هایی نیستند که ما را در فرم خود حفظ می کنند.

 

هر نوع ورزش بدنی برای حفظ سلامتی ضروری است و کاملاً ضروری برای به حداکثر رساندن مزایای جلسه و کاهش خطر آسیب دیدگی است. با تقویت عضلات ، به عنوان مثال ، از مفاصل محافظت می کنیم و با کار بر روی تعادل ، از قدرت و هماهنگی عضلات برای تثبیت حرکت استفاده می کنیم. در صورت کمبود انعطاف پذیری نمی توانید این تمرینات را انجام دهید ، به همین دلیل بهتر است هر تمرین را تغییر دهید. برخی از ورزش ها مانند یوگا به شما امکان می دهد همه این تمرینات را در خود بگنجانید. در غیر این صورت ، در اینجا چند ایده دیگر وجود دارد که به میل خود ترکیب می شوند.

 

ورزش قلبی عروقی

فعالیت های بدنی مانند دویدن، شنا یا رقص سیستم قلبی عروقی را به کار می اندازد و در نتیجه ضربان قلب و تنفس ما را افزایش می دهند. این نوع ورزش خطر بیماری قلبی ، دیابت نوع 2 ، فشار خون بالا و برخی سرطان ها را کاهش می دهد.

 

آموزش قدرت

وزنه برداری، انجام فشار و نشستن و تمرینات مقاومتی می تواند باعث تولید و ایجاد توده عضلانی شود. ماهیچه ها بیش از سایر بافت های بدن کالری می سوزانند، به همین دلیل مهم است که وقتی می خواهید وزن کم کنید و رژیم خود را رعایت کنید ، ورزش کنید.

 

12 دقیقه ورزش برای بهبود سلامت متابولیسم کافی است

بر اساس یک مطالعه جدید علمی در مورد ورزش بدنی برای حفظ سلامتی، دوره های کوتاه مدت ورزش با شدت بالا برای بهبود برخی از شاخص های سلامت متابولیک در حال حاضر کافی است

در مطالعه منتشر شده در مجله تخصصی Circulation ، محققان بیمارستان عمومی ماساچوست (MGH ، ایالات متحده) گزارش دادند كه تقریباً 12 دقیقه ورزش قلبی تنفسی تأثیر قابل توجهی بر متابولیسم دارد. به طور دقیق تر ، این جلسه کوتاه فعالیت بدنی تأثیر مثبتی بر بیش از 80٪ متابولیت های در گردش خون ، به ویژه متابولیت های درگیر در مقاومت به انسولین (به عنوان مثال گلوتامات) و در لیپولیز ، به عبارت دیگر احتراق چربی ها داشت.

 

“آنچه ما را تحت تأثیر قرار داد، تأثیراتی است که یک تمرین کوتاه مدت می تواند بر روی سطح متابولیت های در گردش بدن به واسطه ورزش بدنی برای حفظ سلامتی داشته باشد که حاوی عملکردهای اصلی بدن مانند مقاومت به انسولین ، استرس اکسیداتیو ، پاسخ عروقی ، التهاب و طول عمر است. ”

 

چگونه ورزش می تواند به سلامت روان شما کمک کند

 

چگونه ورزش می تواند به سلامت روان شما کمک کند

همه ما می دانیم ورزش بدنی برای حفظ سلامتی بدن مفید است. آنچه ممکن است ما ندانیم این است که ورزش چقدر برای سلامت روان و رفاه عمومی ما مناسب است. تمرکز بر سلامتی جسمی و درک ارتباط مستقیم آن با سلامت روانی بیش از هر زمان دیگری مهم است.

 

یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم نیز می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. اگر از آنها استفاده نکنیم بدن تسلیم می شود. اگر زیاد بنشینیم یا زیاد بخوریم ، “ژن های ماندگاری” ما خاموش می شوند. ما می توانیم آنها را با گرسنگی و ورزش دوباره فعال کنیم. اگر می خواهیم بدن ما با بیماری مبارزه کند، باید آن را متقاعد کنیم که با تهدیدی روبرو هستیم. چگونه می توانیم آن را عملی کنیم؟ از طریق ورزش.

 

یک دلیل دیگر برای اینکه به ورزش بدنی برای حفظ سلامتی خود پایبند باشید، اگر از افسردگی، اضطراب یا استرس رنج می برید، وضعیت دنیای ما برای شما آسان نخواهد بود. در اینجا برخی از دلایلی که پایبندی به برنامه ورزشی منظم می تواند به خلق و خوی شما کمک کند در اینجا آمده است.

 

برای مبارزه با افسردگی

ورزش باعث افزایش احساس آرامش و بهزیستی کلی می شود به همین دلیل است که ورزش بدنی برای حفظ سلامتی شما مهم است. همچنین باعث تحریک تغییراتی در مغز مانند کاهش التهاب و رشد عصبی می شود. همچنین باعث آزاد شدن اندورفین می شود. اندورفین موادی در مغز است که باعث افزایش رفاه می شوند. به عبارت ساده، حواس پرتی از ورزش درمانی عالی برای افکار منفی است که به افسردگی دامن می زند.

 

به عنوان درمانی برای اضطراب

همانطور که در بالا ذکر شد ، با ترشح اندورفین ، ورزش به رفع تنش و استرس کمک می کند. اگر تمرکز خود را روی بدن و حرکت آن بگذارید و واقعاً روی احساس خود در حین ورزش تمرکز کنید ، می تواند به شما کمک کند تا روی بهزیستی ذهنی خود تمرکز کنید. با این کار می توانید ذهن خود را از نگرانی مداوم پاک کنید.

 

برای از بین بردن استرس

اگر هنوز از ارتباط تنگاتنگ ذهن و بدن مطمئن نیستید ، به این فکر کنید که هنگام استرس چه اتفاقی برای بدن شما می افتد. سردردهای تنشی، ناراحتی معده (مانند گرفتگی و سوزش معده) و بی خوابی مزمن فقط چند عارضه جانبی استرس ذهنی است. هنگام ورزش ، اکسیژن را به گردش در می آوریم ، گردش خون خود را بهبود می بخشیم و مفاصل خود را چرب می کنیم. اثرات ترشح اندورفین همچنین با عملکرد به عنوان پادزهر استرس ، تنش جسمی را برطرف می کند.

همچنین ورزش تمرکز ذهنی ، حافظه و خلق و خو را بهبود می بخشد. خواب بهتر ، انرژی بیشتر ، حافظه بهتر و عزت نفس بهتر همه از تأثیرات مستقیم ورزش هستند. به طور کلی ، ورزش به ما کمک می کند تا از مقاومت جسمی و روحی قویتری برخوردار شویم.

شما فقط باید روزانه 30 دقیقه به خودتان زمان دهید تا ورزش کنید تا از مزایای سلامت ورزش بدنی برای حفظ سلامتی و رفاه عمومی بهره مند شوید. پیاده روی می تواند به همان اندازه که وزنه برداری می کند نیز باشد. هدف این است که فعال بمانید و سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید. جسم و روان شما به خاطر آن از شما تشکر می کنند.

جنیفر اسلاوین وایت متخصص تناسب اندام مادر دو فرزند است و به طور کلی علاقه زیادی به سلامتی و سلامتی دارد. او تمام عمر خود را در صنعت تناسب اندام گذرانده ، در بسیاری از مراکز تناسب اندام خانوادگی کار کرده و دهه گذشته را صرف ساختن جامعه ای از زنان قدرتمند کرده است که از ایده آل های مشابهی برخوردار هستند. او تلاش می کند تا برای زنان الگویی ایجاد کند ، تا آنها با هدایت ورزشکار به سمت آنها و با تحول در محیطی از رقابت سالم ، به بهترین نسخه از خود تبدیل شوند. شما می توانید با خرید یک فوردی پرو فعالیت بدنی و ورزش را برای حفظ سلامت بدن خود و خانواده داشته باشید.

برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

در حال بارگیری کپچا ...