ورزش پیاده روی

ورزش پیاده روی

ورزشی که خطر کمی برای سلامتی دارد قطعا ورزش پیاده روی است چرا که فعالیتی ملایم است .در پیاده روی خطر آسیب در آن حداقل است. به عنوان مثال، تأثیر پیاده روی بر روی بدن کمتر از نیمی از وزن بدن است در حالی که تأثیر دویدن سه تا پنج برابر بیشتر است.

خطر آسیب همچنان وجود دارد ، اما بیشتر در افرادی که فعالیت کمتری دارند و یکدفعه شروع به راه رفتن شدید می کنند، بیشتر رخ می دهد. افرادی که الگوی راه رفتن کافی ندارند (به عنوان مثال ، لنگیدن به دلیل عدم تحرک یا ضعف عضلانی) نیز در معرض خطر بیشتری برای آسیب دیدگی هستند.

به طور کلی، اندام تحتانی (لگن ، زانو ، مچ پا و پا) است که بیشتر در معرض خطر هستند. با این حال ، افراد فعالی که روزانه ورزش پیاده روی  را انجام می دهند آسیب کمی می بینند.

نکاتی کوچک برای خوب راه رفتن

چه به شدت ورزش پیاده روی را انجام دهید یا فقط به محل کار خود بروید، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هر روز به خاطر بسپارید.

بدن خود را گرم کنید

اگرچه پیاده روی فعالیت سختی نیست، اما هنوز هم مهم است که بدن خود را قبل از شروع گرم کنید. پیروی از یک گرم شدن دقیق اجباری نیست، بلکه تحریک تدریجی تمام عضلات مورد استفاده در طول راه رفتن است.

اگر مدت طولانی نشسته اید، چند دقیقه در حالت ایستاده بمانید. سپس به مدت 5 دقیقه به آرامی راه بروید تا به تدریج عضلات و مفاصل شما تحریک شود.

ورزش پیاده روی در خدمت سلامتی شماست

ورزش پیاده روی در خدمت سلامتی شماست

پیاده روی خطر شکستگی را کاهش می دهد زیرا با پیشگیری یا کاهش سرعت پوکی استخوان 2-3 استخوان ها را تقویت می کند. علاوه بر این ، یک پیاده روی سریع و منظم باعث کاهش سطح چربی در خون ، کاهش فشار خون علاوه بر کمک به هضم و از بین بردن آن می شود 4. این فعالیت همچنین یک فعالیت هوازی است که باعث افزایش مصرف اکسیژن و کارایی بیشتر قلب ، ریه ها و عضلات می شود.

پیاده روی روزانه

  • از فرصت های ساده استفاده کنید و پیاده روی را جزئی از زندگی روزمره خود کنید!
  • برای کمک به داشتن انگیزه از گام شمار و ابزار تماشا استفاده کنید.
  • ماشین خود را تا آنجا که ممکن است از درب فروشگاه پارک کنید.
  • کارهای خود را با پای پیاده انجام دهید و خریدهای خود را تقسیم کنید تا چندین گردش داشته باشید.
  • به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید.
  • پیاده روی تا محل کار
  • با بچه ها ، دوستان خود پیاده روی کنید یا به یک گروه پیاده روی بپیوندید.
  • سگ خود را به پیاده روی ببرید.
  • با پای پیاده به ملاقات های نگهداری پیشگیرانه با متخصص جراحی متخصص خود بروید!

توجه داشته باشید که :

اگرچه ورزش پیاده روی نسبت به بیشتر فعالیتهای بدنی فشار کمتری بر روی مفاصل وارد می کند ، اما واقعیت این است که تعادل اساسی مفصلی اساسی ضروری است. با عدم تعادل در ستون فقرات ، وزنه ها و شوک ها به طور ناهموار در سایر مفاصل توزیع می شوند و باعث افزایش حساسیت به زمین خوردن و آسیب دیدگی می شوند. علاوه بر این ، اصطکاک غیرطبیعی در مفاصل مختلف ایجاد می شود و بیماری های دژنراتیو ، مانند آرتروز و کندرومالاسی زانوها ، می توانند موذیانه ایجاد شوند.

برعکس ، وقتی مهره ها به درستی تراز شوند ، بازسازی مداوم غضروف های مفصلی اتفاق می افتد ، بنابراین از وضعیت خوب آنها اطمینان حاصل می شود. به این ترتیب ، آنها می توانند نقش اصلی خود را در جذب شوک و وزن بدن به اندازه کافی انجام دهند. علاوه بر این ، تراز خوب ستون فقرات باعث عملکرد صحیح سیستم عصبی می شود. این امر ، از جمله ، مسئول تعادل و تصورات (برداشت فرد از ادراک خود در فضا) است. به این ترتیب می توان خطر سقوط و صدمات را به حداقل ممکن کاهش داد.

هنگام راه رفتن ، تعداد زیادی عضله و حسگر حرکتی که در ستون فقرات شما قرار دارند را نیز فعال می کنید. همین حسگرها باعث تحریک انتهای عصب شما برای حفظ و بهبود می شوند. دکتر راجر ولکوت اسپری ، برنده جایزه نوبل در پزشکی ، حتی پیشنهاد کرد که نزدیک به 90٪ از تحریک مغز و تغذیه با حرکت ستون فقرات ایجاد می شود. این میزان فعالیت بدنی و سلامت ستون فقرات برای رفاه شما بسیار مهم است.

نتیجه :

می دانید که ورزش پیاده روی یکی از بهترین تمریناتی است که می توانید هر روز انجام دهید، که این روال ساده می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. توسعه فناوری کار را آسان کرده اما برای سلامتی شما کمتر مفید است. خطر حمله قلبی در افراد کم تحرک دو برابر بیشتر از افراد فعال است. حدود 80٪ از درد مزمن کمر به دلیل کمبود فعالیت بدنی ایجاد می شود 1.

برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

در حال بارگیری کپچا ...