روش های مؤثر برای از بین بردن چربی شکمی

آیا از بین بردن چربی شکمی امکان پذیر است؟! چربی شکمی بیش از یک دردسربزرگ است که لباس شما را برایتان تنگ می‌کند. این چربی بسیار مضر است.

این نوع چربی که چربی احشایی نیز نامیده می‌شود، عامل اصلی خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌ها است.
بسیاری از سازمان‌های بهداشتی از شاخص توده‌ی بدن (MBI) برای طبقه‌بندی وزن و پیش‌بینی ریسکِ بیماری متابولیک استفاده می‌کنند.
این چربی گمراه‌کننده نیز هست، زیرا افراد با چربی بیش از حد شکم حتی اگر لاغر به نظر برسند در معرض خطر بیشتری هستند.

هرچند کم کردنِ چربی این ناحیه کار دشواری است، اما چندین راهکار برای کاهش چربی اضافی شکم وجود دارد که می‌توانید انجام دهید.
در این مقاله از فوردی پرو 10 نکته‌ی مؤثر، با پشتوانه‌ی مطالعات علمی، برای کاهش چربی شکم ارائه شده است.

از بین بردن چربی شکمی - فوردی پرو

1. برای از بین بردن چربی شکمی مقدار زیادی فیبر محلول بخورید

فیبرهای محلول، آب را جذب کرده و ژلی تشکیل می‌دهند که کمک می‌کند تا خروج غذا از سیستم گوارشی‌تان به کُندی انجام شود.
مطالعات نشان می‌دهد که این نوع فیبرها با کمک به احساس سیری شما باعث کاهش وزن می‌شوند، و بنابراین کمتر غذا می‌خورید.

همچنین ممکن است باعث کاهش جذب میزان کالری بدن از غذا شود. و دیگر این‌که، فیبر محلول به مبارزه با چربی شکم کمک می‌کند.
بر اساس یک مطالعه‌ی مشاهده‌ای بر روی بیش از 1100 بزرگسال نشان داد که به ازای هر 10 گرم افزایش فیبر محلول، در مدت 5 سال 3.7% از چربی شکمی کاهش می‌یابد.
سعی کنید هر روز غذاهای پر فیبر مصرف کنید. منابع غنی از فیبر محلول عبارتند از:
• دانه‌های کتان
• نودل شیراتاکی
• جوانه‌ی بروکسل
• آوکادو
• حبوبات
• بلک‌بری‌ها

از بین بردن چربی شکمی - فوردی پرو
فیبرهای محلول با افزایش سیری و کاهش جذب میزان کالری می‌توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند. سعی کنید مقدار زیادی غذاهای حاوی فیبر بالا در رژیم لاغری خود قرار دهید.

2. از غذاهای حاوی چربی‌های ترانس بپرهیزید

چربی‌های ترانس با پمپاژ هیدروژن به چربی‌های اشباع نشده ایجاد می‌شوند، مانند روغن سویا.
آن‌ها در برخی مارگارین‌ها و کره‌ها یافت می‌شوند و هم‌چنین اغلب به غذاهای بسته‌بندی شده اضافه می‌شوند، اما بسیاری از تولیدکنندگان موادغذایی استفاده از آن‌ها را متوقف کرده‌اند.

بر اساس مطالعات مشاهده‌ای و حیوانی، چربی‌های ترانس با التهاب، بیماری‌های قلبی، مقاومت به انسولین و افزایش چربی شکمی مرتبط بوده‌اند.
یک مطالعه‌ی 6 ساله نشان داد که میمون‌هایی که رژیم غذایی سرشار از چربی ترانس دارند 33% بیشتر چربی شکمی دارند به نسبت آن‌هایی که رژیم غذایی غنی از چربی اشباع نشده دریافت می‌کنند.
برای کمک به کاهش چربی شکم و محافظت از سلامتی‌تان، برچسب موادغذایی را بادقت بخوانید و از محصولات حاوی چربی‌های ترانس پرهیز کنید. این چربی‌ها اغلب به نام چربی‌های نیمه هیدروژنه ذکر می‌شوند.
برخی مطالعات مصرف زیاد چربی ترانس را با افزایش چربی شکم مرتبط دانسته‌اند.

از بین بردن چربی شکمی - فوردی پرو

صرف‌نظر از این‌که سعی دارید وزن‌تان را کاهش دهید، محدود کردن مصرف چربی ترانس ایده‌ی خوبی است.

3. برای از بین بردن چربی شکمی زیاد الکل مصرف نکنید

الکل در مقادیر کم می‌تواند فواید سلامتی داشته باشد، اما اگر بیش از حد بنوشید بسیار مضر است. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف بیش از حد الکل نیز می‌تواند باعث چربی شکمی شود.

مطالعات مشاهده‌ای مصرف زیاد الکل را به افزایش قابل توجه ریسک ابتلا به چاقی مرکزی (یعنی ذخیره‌ی چربی اضافی در اطراف کمر) مرتبط می‌داند.
کاهش الکل ممکن است به کاهش اندازه‌ی دور کمر کمک کند. لازم نیست که به طور کامل آن را رها کنید، فقط/بلکه کم کردن میزان نوشیدن آن در یک روز می‌تواند کمک‌کننده باشد.
مطالعه‌ای درباره‌ی مصرف الکل، جمعیتی بالغ بر 2000 نفر را شامل می‌شد.
نتایج نشان داد کسانی که روزانه به طور متوسط کمتر از یک لیوان در روز الکل مصرف می‌کنند چربی شکم کمتری دارند نسبت به کسانی که کمتر می‌نوشند اما در روزهایی که مصرف کرده‌اند الکل بیشتری مصرف می‌کنند.
مصرف بیش از حد الکل با افزایش چربی شکم مرتبط است. اگر می خواهید دور کمر خود را کاهش دهید، به نوشیدن الکل در حد اعتدال توجه کنید یا کامل پرهیز کنید.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

در حال بارگیری کپچا ...