دویدن چه فوایدی برای بدن دارد؟

فواید دویدن چیست؟ دو، هم مانند تمام ورزش های استقامتی، یاری کنندۀ رژیم های غذایی است. دویدن همراه با شنا و پیاده روی، بخشی از این ورزش ها هستند که می‌توانند طی چندین سال و بدون خستگی پیگیری شوند، ضمن اینکه افراد تازه کار هم می‌توانند به راحتی خودشان را با این ورزش تطبیق دهند.

دویدن با وجود اینکه یک ورزش ساده است و نیاز به امکانات زیادی ندارد اما فواید بسیاری برای سلامتی به همراه دارد. ما در ادامه این مقاله از فوردی پرو به معرفی این فواید می پردازیم.

شاد بودن بدون هیچ دارو فقط با دویدن

دویدن می تواند روحیه شما را مثل داروهای سرگرمی بالا ببرد چون شادی را تحریک می کند. این دلیل این است که بسیاری از درمان های اعتیاد شامل موارد زیادی از ورزش هستند. دویدن محرک تولید اندوکانبینید است که باعث می شود شادتر و متمرکز به نظر برسید محققین دریافتند که ورزش حالت روحی و خلاقیت را به طور مستقل از هم بهبود می بخشد.

داشتن اعتماد به نفس بیشتر 

یکی از فواید دویدن این است که باعث می شود، به شدت در مورد خود فکر کنید. تحلیل متا آنالیز 57 دانش آموز نشان داد که ورزش اعتماد بنفس مردم را افزایش داده و تصویر بدن آن ها را بهبود می بخشد.همچنین می تواند به عنوان ابزار موثر برای افزایش اعتماد به نفس در کودکان کار کند. مطالعه نشان می دهد که دویدن یا ورزش می تواند عزت نفس را در کودکان و یا جوانان افزایش دهد.

دویدن - فوردی پرو

با دویدن باهوش تر هستید

اطلاعات را سریع تر در اداره، در کلاس، یا هر محیط دیگری یاد می گیرید و پردازش خواهید کرد. مطالعات به فعالیت های تفریحی مختلف و تاثیر آن ها بعد از دوره آموزشی می پردازد گروهی که ورزش می کردند عملکرد بهتری داشتند .سطح کورتیزول برای حفظ بهتر اطلاعات مورد نیاز است مطالعه دیگری نشان داده است که ورزش هوازی حافظه را تقویت می کند.

زندگی بهتری دارید

ورزشی مثل دویدن، ناحیه مغز را فعال می کند که مسئول کارکردهای اجرایی مثل کنترل توجه، حافظه کار، یا انعطاف پذیری شناختی است این کار کمک می کند برای رسیدن به اهداف خود بدون از دست دادن تمرکز تلاش کنید.دو گروه در معرض وضعیت استرس زا قرار داشتند. گروهی که آمادگی جسمانی داشتند، توانستند با احساسات منفی مقابله کنند و دیدگاه مثبتی داشته باشند.

با دویدن کالری بیشتری می سوزانید

دویدن کمک می کند تا انبوهی از کالری را بسوزانید همه این را می دانند چیزی که ممکن است ندانید این است که بدن متوقف نمی شود حتی وقتی نمی دوید و 190 کالری دیگر را در عرض 14 ساعت آینده خواهید سوزاند.

فواید دویدن - فوردی پرو

خواب بهتر

اینکه چه قدرت و چطور می‌خوابیم به سلامتی مربوط است. بعد از یک ورزش شدید مانند مانند دویدن بدن شما نیاز به استراحت و تجدید قوا دارد. بعد از دویدن بدن خسته می‌شود و می‌توان خوابی عمیق داشت. دوندگان معمولا سریع‌تر به خواب می‌روند و خواب عمیق‌تری نسبت به افراد عادی دارند.

کاهش استرس

دویدن استرس را کاهش می‌دهد و احساس عصبانیت و نارضایتی را کم می‌کنند. دویدن به مدت طلواین باعث می‌شود نگرانی‌های خود را فراموش کنید و آرام‌تر شوید. دویدن باعث مثبت‌گرایی و خوش‌اخلاقی می‌شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی از فواید دویدن و آمادگی بدنی، داشتن یک سیستم ایمنی قوی است که به شما در رویارویی بهتر با باکتری ها، ویروس ها و سموم مهاجم کمک می کند. دویدن به شما چیزهایی زیادی در مورد خودتان یاد می دهد. می تواند محدودیت های روانی و تنانی تان را به شما نشان دهد و فرصتی دهد تا از آنها عبور کنید.

وقتی با دویدن بتوانید حد و حدود توانایی تان را تغییر دهید، احساسی فوق العاده در شما شکل می گیرد از اینکه این شما بوده اید که توانسته اید این مرزها را به جلو برانید. دویدن، خصلت هایی نظیر تعهد، اراده، شور و اشتیاق، پشتکار و ارزش قائل شدن برای خویشتن را در شما تقویت می کند. به این فکر کنید که این موضوع تا چه حد می تواند برای دیگر عرصه های زندگی تان نیز مثبت باشد.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

در حال بارگیری کپچا ...