فواید ورزش صبحگاهی-فوردی پرو

ورزش صبگاهی چه فوایدی دارد؟

در این مقاله از فوردی پرو قصد داریم تا شما را با فواید ورزش صبحگاهی آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

فواید ورزش صبگاهی

 1. کالری کمتری مصرف خواهید کرد:

سوزاندن 500 کالری در صبح می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و شما بیشتر می خورید اما محققان فهمیده اند که ورزش کردن در صبح می تواند غذاها را کم تر جذاب کند.

برای این مطالعه که در ژورنال دارویی و علم در ورزش منتشر شد، محققان فعالیت مغزی زنان را هنگامی که به عکس غذا و گل نگاه می کردند، آنالیز کردند که به عنوان کنترل عمل می کرد.

 زنانی که 45 دقیقه در صبح ورزش می کردند، نسبت به کسانی که ورزش را ترک کرده بودند، کم تر عکس العمل داشتند. به عبارت دیگر، بعد از ورزش صبحگاهی غذای بیشتری به نسبت افرادی که ورزش نکرده بودند، نمی خوردند.

2. چربی‌سوزی بیشتر با ورزش صبحگاهی

می‌توان گفت که به طور کلی انجام تمرینات ورزشی به چربی سوزی شما کمک می‌کند. با این حال ورزش‌های صبحگاهی نسبت به سایر ورزش‌ها در سوختن کالری و در از دست دادن چربی بسیار مؤثرتر عمل می‌کنند چرا که انجام تمرینات ورزشی قبل از خوردن صبحانه باعث اکسیداسیون طبیعی چربی می‌شود. حال اگر می‌خواهید واقعاً چربی‌ و کالری بیشتری را بسوزانید، اکسیداسیون چربی آن چیزی است که به آن نیاز دارید. اکسیداسیون چربی نه تنها به شما در سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کند، بلکه قادر خواهد بود تا در کاهش خطر ابتلا به دیابت نیز به شما کمک کند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که یک برنامه روزمره ورزشی قبل از صبحانه همانند گرفتن روزه عامل بسیار خوبی برای از دست دادن وزن است.

3. کاهش فشار خون با انجام ورزش صبحگاهی

ورزش صبحگاهی باعث می‌شود که فشار خونتان تنظیم و به میزان ۱۰ درصد کاهش یابد. نکته جالب توجه این است که افرادی که با ورزش صبحگاهی فشار خون خود را تنظیم می‌کنند، تا آخر روز دچار افزایش فشار خون نمی‌شوند و تعادل فشار خونشان را در طول روز حفظ می‌کنند. بنابراین اگر جزو افرادی هستید که از بیماری های قلبی و فشار خون بالا رنج می‌برند، بهترین زمان ورزش کردن شما ساعت ۷ صبح است. خودتان را به ورزش کردن در این زمان عادت دهید.

4.بهبود خلق و خو

سطح سروتونین خون در حین ورزش کردن بالاتر می‌رود در نتیجه تأثیر بسزایی در بهبود خلق و خو می‌گذارد. هنگامی که صبح ورزش کنید، انرژی کافی برای طول روز را به دست خواهید آورد و بااخلاقی بهتر و روحیه‌ای بالاتر کارهایتان را انجام می‌دهید.

 5.کاهش احساس گرسنگی

با ورزش صبحگاهی، سطح هورمون گرلین (هورمونی برای تحریک اشتها) در شما کاهش پیدا می‌کند و شما در طول روز احساس گرسنگی کمتری می‌کنید که این خود تأثیر بسزایی در کاهش وزنتان دارد. بنابراین، بیدار شدن و بیرون رفتن در هنگام صبح به‌منظور انجام ورزش و تمرینات فیزیکی، به‌طور مؤثر و سریعی در ساختن عضلات به شما کمک می‌کند زیرا بدن شما در این هنگام در نقطه آغاز عضله سازی قرار دارد.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

در حال بارگیری کپچا ...