بهترین زمان برای ورزش کردن - فوردی پرو

بهترین زمان برای ورزش کردن چه زمانی است؟

در این مقاله از فوردی پرو قصد داریم تا به بررسی بهترین زمان برای ورزش کردن بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

نظر کارشناسان در مورد بهترین زمان ورزش چیست؟

برخی از افراد سوگند یاد کرده اند که در ساعت 6 صبح از خواب بلند شوند و بالا و پایین کنند و ورزش روزانه خود را شروع کنند.
برخی افراد هم فکر ورزش کردن پیش از ظهر را نمی کنند و ترجیح می دهند که بعد از شام در اطراف خانه شان پیاده روی کنند.

اما سوال اینجاست که بهترین زمان ورزش کردن در روز کی هست؟

حقیقت این است که هیچگونه مدرک و دلیل معتبری مبنی بر این که کالری ها در چه زمان مشخصی از روز می سوزند وجود ندارد.
آنچه کارشناسان بر آن اتفاق نظر دارند این است که افراد باید یک زمان مشخصی در روز را انتخاب کنند که فقط روزانه در آن تایم بخصوص ورزش کنند تا بصورت عادت در بیاید.

بهترین زمان ورزش کردن - فوردی پرو

بهترین زمان برای ورزش بر اساس ساعت بدن شما

ریتم شبانه روزی بدن شما معین می کند که آیا شما یک فرد سحرخیز هستید یا یک فرد شب زنده دار، شما باید این مسئله را مشخص کنید. ریتم شبانه روزی با الگوی 24 ساعته چرخش زمین به دور خودش اداره می شود.

این ریتم ها بر عملکرد بدن مانند فشارخون، دمای بدن، سطح هورمون و ضربان قلب تاثیر می گذارد همه این ها در آمادگی بدن برای ورزش نقش دارند.
استفاده از ساعت بدنتان به عنوان راهنمایی برای پیاده روی یا رفتن به باشگاه ممکن است ایده خوبی باشد.

دکتر سدریک برایانت رئیس انجمن امریکایی در زمینه ورزش در سن دیگو معتقد است که: “تحقیقات نشان می دهد که در صورت ایجاد یک عادت منسجم ورزشی، افرادی که در صبح ورزش می کنند عملکرد بهتری خواهند داشت.

خود من معمولا ساعت 6 صبح ورزش می کنم. اگر نتوانم در این ساعت از روز ورزش کنم، برنامه فشرده روزانه من دیگر به من اجازه ورزش کردن در مابقی روز را نمیدهد.” او همچنین بر این عقیده است که اگر تمایل دارید در صبح ورزش کنید باید بدانید که تایم بیشتری را برای گرم کردن بدن اختصاص بدهید.
اگر شما فردی هستید که از بی خوابی رنج می برید خب خیلی سخت است که صبح زود برای ورزش کردن از خواب بیدار شوید. عادت های خوب و منظم شبانه به شما کمک می کند تا بر مشکل بی خوابی غلبه کنید.
دکتر سالی.ای.وایت پرفسور کالج آموزش در دانشگاه لهیگ (Lehigh) می گوید:” بدن شما نیاز دارد برای خوابیدن آماده شود. ضربان قلب و دمای بدن شما باید به حالت آرامش در بیاید”

زمان ورزش - فوردی پرو
وایت که در زمینه انگیزه های موفقیت در ورزش مطالعه می کند می گوید که علیرغم نتایج خوبی که در زود بیدار شدن و ورزش کردن وجود دارد با این حال خود او ترجیح میدهد که بعد از کارش ورزش کند.
او می گوید:” ورزش کردن یعد از کار در بعدازظهر برای من راحت تر است چرا که بدنم در این موقع از روز ریتم بهتری دارد و هماهنگ تر است.”
برخی از مردم موقع ظهر را برای ورزش کردن دوست دارند بخصوص اگر همکارانشان آن ها را همراهی کنند فقط به خاطر داشته باشید که پس از ورزش غذا بخورید نه قبل از آن.
برایانت در مقاله اش اینگونه می گوید:” هرگز بلافاصله بعد از غذا خوردن ورزش نکنید. خونی که باید به ماهیچه های شما برود مشغول هضم غذا در معده تان می شود. 90 دقیقه پس از غدا خوردن صبر کنید.”
دکتر استیون آلدانا Steven Aldana می گوید برای این که بفهمید شما چه ساعتی از روز باید ورزش کنید. می توانید برای چند هفته صبح ها ورزش کنید بعد چند هفته ظهرها ورزش کنید، سپس عصرها. آنگاه خودتان متوجه می شوید که چه ساعاتی از روز بیشتر لذت می برید و احساس بهتری دارید. سپس همان موقع از روز را ورزش کنید.
یک روز می شود که ورزش کردن روزانه به اندازه نفس کشیدن برای شما طبیعی می شود.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

در حال بارگیری کپچا ...