ورزش های کاردیو - فوردی پرو

کاهش وزن با ورزش های کاردیو

در این مقاله از فوردی پرو می خواهیم به بررسی رابطه کاهش وزن با ورزش های کاردیو بپردازیم. با ما همراه باشید.

ورزش های کاردیو (ورزش های قلبی عروقی) باعث افزایش ضربان قلب و تنفس فرد می شود. این تمرینات به طور معمول شامل حرکات تکراری با استفاده از گروه های بزرگ عضلات بدن از جمله قلب می شود. از ورزش های کاردیو می توانیم به ورزش هایی چون دویدن و دوچرخه سواری اشاره کنیم.
کاردیو می تواند به شما در مدیریت وزن خود کمک کند و برای سالم نگه داشتن قلب و ریه ها ضروری است.

چه مقدار ورزش های کاردیو برای کاهش وزن لازم است؟

طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی برای کاهش وزن ضروری است.
حفظ رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن ضروری است. برای کاهش وزن، فرد نیاز به دریافت کالری کمتر دارد و بیشتر افراد باید تعداد کالری موجود در رژیم خود را محدود کنند.
آنها همچنین نیاز به مشارکت در فعالیت های بدنی و چربی سوزی منظم دارند. ورزش کاردیو یک روش عالی برای سوزاندن چربی و کاهش وزن است.
افراد کارشناس برای کاهش وزن تمرینات کاردیو را پیشنهاد می کنند برای مثال آنها پیشنهاد می کنند که هر فرد می تواند در یک هفته تمرینات زیر را انجام دهد:
1*150 دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط مثل پیاده روی سریع
2*75 دقیقه فعالیت هوازی با شدت شدید مثل دویدن
3*ترکیبی از مورد یک و دو.

ورزش های کاردیو - فوردی پرو
انجام این سطح از ورزش در هر هفته برای سالم ماندن بسیار مهم است. در ترکیب با رژیم غذایی مناسب، این میزان فعالیت به کاهش وزن در بیشتر افراد کمک می کند. با این حال، برخی از افراد ممکن است نیاز به انجام برخی از ورزش های اضافی برای کاهش وزن داشته باشند.

کاهش وزن با ورزش های کاردیو برای مبتدیان:

برای شروع، یک ورزش در دسترس مانند پیاده روی کردن و یا تردمیل را انتخاب کنید و با حدود 10 تا 20 دقیقه پیاده روی سریع با یک شدت متوسط شروع کنید.
سایر نکات برای ورزش کردن مبتدیان
– شما نباید فوراً این کار را بکنید و می توانید به طور قطع ورزش خود را در طول روز به تمرینات کوچک تری تقسیم کنید و به طور مثال 3 تا 10 دقیقه راه رفتن شروع خوبی است.
– می توانید در طول روز با بالا رفتن از پله ها و یا پیاده روی سریع ، گام های کوچکی را اضافه کنید.
– کارهایی که می دانید باید انجام دهید را انجام دهید:از پله ها بالا بروید، بیشتر راه بروید، رانندگی را رها کنید و بیشتر با پای پیاده جایی بروید.
– وقت بگذارید. افرادی که ورزش می کنند، زمان بیشتری نسبت به افرادی که ورزش نمی کنند ندارند و آن ها فقط ورزش کردن را در اولویت قرار داده اند و برنامه ریزی کردن تمرینات ورزشی و برخورد با آن ها مثل هر چیز دیگری که شما انتخاب می کنید ممکن است به شما کمک کند به برنامه خود بچسبید و سریع تر جواب بگیرید.
– به کسی پول بدهید که شما را وادار به ورزش کند. پیدا کردن یک مربی خوب می تواند در زمان انگیزه دادن و رسیدن به اهداف تان تفاوت ایجاد کند.

کاردیو - فوردی پرو
– اگر فکر می کنید پنج دقیقه به اندازه کافی خوب نیست تا ورزش کنید، اشتباه می کنید و این کاملا برای شما تاثیر گذار است.
– به شدت ورزش خود توجه داشته باشید و هرچه سخت تر کار کنید، ورزش تان کوتاه تر خواهد بود پس بنابراین، اگر شما در حال انجام تمرین تاباتا و یا نوعی تمرین فواصل بسیار با شدت بالا هستید، ورزش تان ممکن است تنها 10 تا 20 دقیقه طول بکشد.
و اگر یک ورزش منظم و یکنواخت را انجام می دهید، می توانید بیشتر ورزش کنید، شاید هم 30 تا 60 دقیقه و به خاطر داشته باشید که انجام بیش از حد تمرینات کاردیو می تواند نتیجه منفی و حتی معکوس داشته باشد.
نقطه کاهش برگشت وجود دارد، بنابراین آن را منطقی نگه دارید (سه تا شش روز در هفته، بسته به سطح تناسب شما)، شدت را تغییر دهید و فراموش نکنید که به روزهای استراحت نیاز دارید.

فرکانس ورزش های کاردیو:

پاسخ کوتاه و غیر علمی به این که به چه میزانی باید ورزش کاردیو انجام دهید این است که هر چقدر زمان و توان دارید آن را انجامش دهید.
پاسخ طولانی تر و صحیح این است که به سطح تناسب، برنامه و اهداف شما بستگی دارد و اگر می خواهید سالم باشید و نگران از دست دادن وزن هستید، هر روز 20 تا 30 دقیقه فعالیت متوسط داشته باشید و اما برای کاهش وزن، کل داستان فرق می کند.
و فقط در مورد تعدادش نیستند. در مورد شدتش هم صدق می کند و اگر شما تنها ورزش ملایم را انجام دهید، می توانید هر روز ورزش کنید و اما اگر تمرین با شدت بالا را انجام می دهید، ممکن است به استراحت بیشتری بین روزهای ورزشتان نیاز داشته باشید.

و نکته آخر این است که بهتر است ترکیبی از این دو را داشته باشید تا شما با سیستم های انرژی مختلف کار کنید و به بدن خود چیزی متفاوت بدهید تا بتوانید آن را خاموش کنید.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

در حال بارگیری کپچا ...